Forretningscontroller - Roxel Tekniske AS

Roxel Tekniske er en teknisk totalentreprenør og servicebedrift innenfor fagene rør, ventilasjon, automasjon og elektro. Selskapet har hovedkontor i Stavanger med avdelingskontor i Tromsø og Oslo. Vi arbeider både med oppdrag på enkeltfag og totaltekniske oppdrag. Våre team er sammensatt av medarbeidere med lang erfaring og stor kompetanse innenfor det enkelte fag og i prosjekter med tverrfaglighet.

Selskapet består i dag av 110 dyktige medarbeidere og våre primære markedsområder er næringsbygg, bolig/leiligheter, rehabilitering og service. Vi skal være en foretrukken leverandør av våre tjenester og setter høye krav til kvalitet og gjennomføringsevne.

Roxel Tekniske er en del av Roxel Gruppen. Se www.roxel.no for mer informasjon om selskapet.

FirmaPrime People HR Solutions for Roxel Tekniske
FylkeRogaland
StedStavanger
Søknadsfrist30.04.2018

Vi skal styrke organisasjonen med en dyktig forretningscontroller.

Som forretningscontroller vil du jobbe med rapportering, analyse og oppfølging av økonomiske resultater. Du vil være en økonomisk og forretningsmessig rådgiver, og jobbe tett med resultatansvarlige i selskapet (avdelingsledere og prosjektledere). Stillingen vil inngå i selskapets ledergruppe, og rapporterer til daglig leder.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for overordnet økonomioppfølging og rapportering i selskapet
  • Bistå i utvikling av seskapets kompetanse innen blant annet risikohåndtering, porteføljestyring og strategi
  • Støtte lederne i deres daglige arbeid, og proaktivt følge opp avdelinger og prosjekter
  • Videreutvikle og forbedre verktøy og rutiner for økonomisk oppfølging og rapportering
  • Ansvarlig for å drive budsjett og prognosearbeid i prosjektene
  • Bistå i videreutvikling av rapporter og rapporteringssystemer
  • Jobbe med kontinuerlige effektiveringsprosesser, samt lønnsomhetsanalyser og benchmarking på tvers av avdelinger
  • Støtte i forbindelse med anbudsarbeid

Kvalifikasjoner

  • Universitets- eller høyskoleutdanning innen økonomi
  • Solid erfaring fra tilsvarende stilling gjerne fra prosjektdrevet organisasjon
  • Gode ferdigheter innen bruk av Excel og andre analyseverktøy
  • Erfaring fra Bygg/Anlegg vil være en fordel

Utdanningsretning

  • Økonomi / Regnskap

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner, med godt humør og gode kommunikasjonsevner
  • Du er ansvarsbevisst, leverer alltid til tidsfrister på en nøyaktig og strukturert måte
  • Nysgjerrig og evner å se sammenhengen mellom produksjon og økonomi
  • Sterke analytiske evner med øye for detaljer samtidig som du har overblikk

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer

Kontaktinfo:

Tron Gjedrem, Rådgiver (+47) 95 19 40 10
Terje Helle, Rådgiver (+47) 99 27 00 23

Søk stilling