Firma | Veidekke ASA |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 11.03.2018 |
Veidekke står i en spennende digitaliseringsfase hvor innovasjon og transformasjon står på agendaen. Dette krever sikre, stabile og effektive leveranser av IT-tjenester parallelt med kontinuerlig utvikling på mange arenaer.
Til en nyopprettet stilling i Veidekke IT konsern søker vi ansvarlig sluttbrukerutstyr. Du har god kunnskap og erfaring med PC, printere, mobiltelefoner, pads etc. Videre har du har et sterkt ønske om å forstå virksomhetens behov og muligheter og hvordan dette påvirkes av brukernes utstyr. Du må like å jobbe tett med mennesker i grupper og på egenhånd, og du må trives med å formidle budskap og kunnskap.
Stillingen rapporterer til COO IT og er plassert på Veidekkes hovedkontor på Skøyen.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte vårt standard sluttbrukerutstyr inklusive PC’er, printere, mobiltelefoner og pads samt div. tilbehør
- Formidle kunnskap om sluttbrukerutstyret og fungere som 2. og 3. linje i tett samarbeid med vår Servicedesk
- Ha ansvar for innkjøp, forvaltning og support i samarbeid med forvaltningsgrupper i forretningen
- Utvikle og holde vedlike intern modell for leie og forvaltning av utstyr
- Samarbeide tett med HP, Telia, Timetech og andre leverandører og sikre god dialog og utveksle kunnskap om behov og produktenes utvikling
- Samarbeide tett med IT-sikkerhetsansvarlig og løpende følge opp sikkerhet i forhold til utstyret
- Etablere effektive rutiner for distribusjon og oppdateringer til Veidekkes 3300 PC'er
- Ha ansvar for testing av nye modeller, etablering av standard image og oppdateringer
- Ha ansvar for utrulling av nye modeller og oppdateringer
- Dokumentere konfigurasjoner av utstyret, brukerveiledning og supportunderlag
- Samarbeide tett med forretningen og de ulike IT-funksjonene i Veidekke
- Bidra til å utvikle gode løsninger for prosjektene
- Være faglig støtte til prosjektene i tilbudsfasen og i gjennomføringen
- Samarbeide tett med vår outsourcingspartner på driftssiden, Cognizant
- Bidra med kursing og opplæring internt og delta i standardiserings- og bransjearbeid
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelor-nivå eller høyere
- Meget god teknisk kunnskap om sluttbrukerutstyr og operativsystemer
- Erfaring fra innkjøp og forvaltning av leverandøravtaler
- Praktisk erfaring fra IT operasjon og de viktigste prosesser: incident, problem, change
- Erfaring fra support og opplæringsaktivitet
- Gode muntlige og skriftlige norsk- og engelskkunnskaper
Personlige egenskaper
- Strukturert, analytisk, selvstendig og initiativrik
- Gode evner på prioritering, planlegging og gjennomføring
- Evne til å kommunisere, samarbeide og dele kunnskap samt bygge- og vedlikeholde relasjoner
Vi tilbyr
Om du blir en del av vårt team får du en selvstendig og ansvarsfull jobb blant dyktige kollegaer, i en involverende organisasjon. Du blir en del av en bedrift som er uformell i sin omgangstone og har et positivt arbeidsmiljø. Du vil være en del av et arbeidsmiljø som er løsningsorientert, kompetent og preget av engasjement og vilje. Glimt i øyet og god humor på arbeidsplassen er viktig for oss.
Vi har konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger og du vil også få tilbud om medeierskap i selskapet gjennom vårt aksjeprogram. I dag eier omtrent halvparten av ansatte i Veidekke ca. 18 % av aksjene i selskapet - dette gir en unik og samlende bedriftskultur. Som et tillegg har vi gode kurs og utviklingsprogram tilgjengelig i Veidekkeskolen.
Ønsker du ytterligere informasjon er du velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringspartner Bønes Virik v/Eva Sandboe (90 96 76 44) eller Cathrine Sørensen (48 40 01 00).
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Veidekke ASA
- Fylke Oslo