<p>Messegeneral Rune Kjølberg er godt fornødy med oppmøte på Løvenskiold Handels interne fagmesse Arena på Lillestrøm.</p>

Rekordoppmøte på Maxbo-messe

Maxbo samler 1.900 ansatte og leverandører til fagmesse på Lillestrøm.

På fredag og lørdag arrangeres Løvenskiold Handels interne fagmesse Arena på Lillestrøm.

Messen har blitt arrangert hvert år siden 1995, men det har aldri har vært så stor deltagelse som i år.

- Det er «all time high». Vi er veldig fornøyde, og har allerede fått mange positive tilbakemeldinger, sier messegeneral Rune Kjølberg.

Kjølberg sier de lanserer flere nyheter på årets messe. Blant nyhetene er en byggeplasstjeneste som inkluderer en utleietjeneste av verktøy, som Maxbo er først i bransjen med å tilby. I tillegg presenteres et nytt konsept for garasjer og hytter.

- En happening

Kjølberg sier messen har blitt et viktig og populært møtested for Maxbo-ansatte, håndverkere og byggmestere.

- Messen har blitt en happening, og det er rift om å få være med. Både fredag og lørdag har vi også festmiddag på kvelden. Det blir 1170 deltagere på fredag og 970 på lørdag. Da skal vi dele ut flere gjeve priser, blant annet til de beste leverandørene og de beste varehusene, sier Kjølberg.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Produktsjef Geir Johnsen og markedsdirektør Eli Wahlstrøm i Hitachi synes messen er god mulighet til å vise fram bredden i produktene deres.

I alt er det 88 stands på det 10.000 kvadratmeter store utstillingsarealet på Norges Varemesse fra leverandører som BMI Group (Icopal og Moniér), Moelven og Hitachi.

- Dette er veldig fin mulighet for oss til å vise fram produktene og konseptene våre. Vi får vise bredden i tilbudet. Det har kommet mange innom standen vår, og vi er veldig fornøyde sier, markedsdirektør Eli Wahlstrøm i Hitachi.

Offensiv satsing

Thomas Støkken, som ble ansatt som ny administrerende direktør i Løvenskiold Handel AS i april i fjor, sier årets Arena markerer en offensiv satsning i Maxbo.

– Markedet og kundebehovene er i stor endring, og vil skal være bedre rustet til å møte framtiden, sier han i en pressemelding.

– Vi jobber hele tiden med å utvikle Maxbo, og denne messen er en viktig del av dette. I år tar vi et større steg, og presenterer en offensiv strategi for våre Proff-kunder, medarbeidere og leverandører. Fremtidens Maxbo blir spissere, raskere og mer slagkraftig, sier Støkken, som i månedene fremover vil avsløre hva det innebærer for Maxbo-kundene.