Arealforvalter

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7500 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region sør
FylkeBuskerud
StedDrammen
Søknadsfrist24.01.2018

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse fra universitet eller høgskole, min 3 år innen relevant fagkrets.
  • For kandidater med sterk og allsidig praksis fra de aktuelle fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
  • Det er en fordel med veg- og trafikkfaglig utdanning.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Søkere må inneha førerkort for motorvogn klasse B.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Om deg

Vi søker ny kollega til arbeid med arealforvaltning, reguleringsplaner, på Seksjon for plan og forvaltning Buskerud.

Har du erfaring innen arealforvaltning, veg- og trafikkfag, har du kanskje jobbet med reguleringsplaner, og har lyst til å jobbe i Buskerud i et spennende fagmiljø?

Vi søker deg som er effektiv, strukturert og som liker å jobbe tett med interne kolleger, kommuner og eksterne utbyggere. Du bør også sette pris på en arbeidsplass med høyt tempo, da vi i perioder har veldig mye å gjøre.

Ansvar og arbeidsoppgaver - reguleringsplaner/arealforvaltning

Dine primære oppgaver vil være saksbehandling av reguleringsplaner i Vegavdelingen Buskerud. Herunder svare på spørsmål ang. områdeplaner og detaljplaner, gi uttalelser til kommunene ved oversending av dispensasjonssaker ihht plan- og bygningsloven, gi planfaglige råd, svare på oppstartsvarsler, svare på offentlig ettersyn, svare på vedtatte planer og egne planer hos Statens vegvesen, ha ansvar for gjennomføringsavtaler med eksterne utbyggere, og behandle dispensasjoner og endringer av vedtatte planer. Avhengig av intern arbeidsfordeling må du også påregne å saksbehandle avkjørselssaker og byggesaker samt annet forefallende arbeid i forbindelse med veg.

Det vil være viktig å kunne ha et helhetlig og overordnet blikk, kunne samarbeide godt og å kunne jobbe strukturert. Den ansatte vil jobbe tett med både internt ansatte, kommuner og eksterne utbyggere. Det er en fordel om vedkommende har kjennskap til vegplanlegging. Stillingen vil kreve stor grad av selvstendighet, og evnen til å selv ta initiativ.

Stillingen er organisatorisk plassert i Seksjon for plan og forvaltning, som er en del av Vegavdelingen i Buskerud. Seksjonen har per dags dato 23 høyt kvalifiserte medarbeidere.

Arbeidsplassen din vil være i Drammen.

Vi ønsker oss en kollega som:

  • Samarbeider godt og liker å dele kunnskap med andre
  • Tar initiativ, jobber selvstendig, er strukturert, og utadvendt
  • Vil lære mer, og utvikle sin egen fagkompetanse
  • Du har stort engasjement, gode strukturer, og er lysten på en aktiv og variert arbeidshverdag.

Vi kan tilby:

  • Personlig og faglig utvikling med interessante og utfordrende oppgaver
  • Et godt og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid og gode velferdstilbud
  • Gunstig pensjonsordning med 2% innskudd til Statens pensjonskasse)

Lønn i henhold til Statens vegvesens lønnspolitikk.

Nærmere opplysninger

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås ved henvendelse til seksjonsleder Anders O. T. Hagerup, tlf. 913 92 063.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å søke jobb hos oss.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søk stilling

Vis flere stillinger: