Firma | Jobzone for Ramirent HUB Enebakk |
Fylke | Akershus |
Sted | Ytre Enebakk |
Søknadsfrist | snarest |
Vi søker nå etter Innkjøper & Masterdata ansvarlig:
Hensikten med rollen er primært å gjennomføre operative innkjøp, forstå og jobbe i henhold til definert forretningslogikk, og overholde budsjett for funksjon/avdeling. Jobben vil også være å vedlikeholde Ramirent Norges Flåte master data i henhold til gruppens Common Solution - dette gjelder hovedsakelig informasjon om maskiner, reparasjon & vedlikehold og innkjøp (reservedeler, salgsvarer, maskiner). I tillegg vil det kunne være aktuelt å kjøre noen taktiske og strategiske innkjøpsprosjekter.
Stillingen vil være lokalisert i Enebakk og vil rapportere til Innkjøpssjefen i Norge.
Arbeidsoppgaver og ansvar:Innkjøp:
- Forstå og identifisere innkjøpsbehov for egen lokasjon/funksjon, eller gjennomføre ordre forespurt av andre, ikke autoriserte kolleger
- Kjøpe varer av godkjente leverandører ved å opprette innkjøpsordre (PO)
- Være lojal til forretningslogikk for innkjøp og gjeldende myndighetsgrenser
- Rapportere leverandørenes leveranse- og servicenivå til innkjøpsansvarlig
- Gjennomgå og godkjenne fakturaer og sikre at de er i henhold til PO
- Kontakte leverandør i tilfelle eventuelle mangler ved leveranse. Delta i og lede innkjøpsprosjekter i tråd med Ramirents sourcingprosess
- Håndtere den administrative delen av utstyrskjøp - bestilling, registrering av utleieutstyr i systemet (egeneid, re-rent, split-rent og leasing), forberede informasjon for STRT (Sales to rental transfer - overføring fra varelager til utleie)
Innkjøpsdata (item master, katalogfiler):
- Implementere og følge opp katalogfiler fra leverandører som skal inn i Ramirents Innkjøpssystem (jCatalog)
- Vedlikeholde data relatert til vare-/tjenestekjøp og salg i Ramirents ERP system
(Axiom) - Vedlikeholde salgspriser i ERP systemet på varer og tjenester
Maskindata (equipment master, cat class master):
- Ta ansvaret for flåte-relatert data i ERP systemet i samarbeid med våre Produktledere
- Oversette gruppens flåte-data ved behov
- Vaske eksisterende data for å få korrekt informasjon inn i systemet, f.eks produsent, modell etc.
Administrative og støttende oppgaver for Fleet & Sourcing-organisasjonen, f.eks.:
- Delta i revisjons- og varetellingsprosessen
- Utarbeide og oppdatere produktinformasjon i utleiesystemet (lagerkorreksjoner, skroting, handel)
Ansvarsområder:
- Kjøp av varer fra godkjente leverandører (godkjent av innkjøp), hovedsakelig innenfor maskinkjøp
- Verifisere at bestilte varer har ankommet før godkjenning av faktura
- Sikre at PO stemmer overens med faktura
- Handle innenfor funksjonens- eller avdelingens budsjett
- Oppfølging av varelagret og varetellingsprosessen
- Ta eierskap til de ulike master data filene
- Sikre høy kvalitet innenfor alle områder av master data
- Være segmentets kontaktperson mot konsernets Master data organisasjon, i forhold til rapportering og oppfølging
Myndighet:
- Innkjøpsgrense er definert i Ramirents myndighetsmatrise
- Gjennomføre operative innkjøp på vegne av Selskapet og i henhold til innkjøpspolicy
Kvalifikasjoner og egenskaper:
- Forståelse av prosessen fra kjøp til betaling
- Forstå gjeldende forretningslogikk for innkjøp
- Meget gode datakunnskaper, særlig innenfor Excel
- Meget strukturert og analytisk, med fokus på detaljer
- Du vil jobbe på forskjellige områder parallelt, noe som innebærer at du må vare fleksibel og prioritere oppgavene dine
- Som person er du kommunikativ og du jobber godt med andre, men du kan også jobbe selvstendig
Minimum utdannelsesnivå:
- Bachelor. Erfaring kan kompensere for dette kravet
Vi tilbyr:
- En spennende hverdag i et marked med høyt tempo, konkurransedyktige betingelser, pensjons- og forsikringsordninger, opplæring, mulighet for faglig personlig utvikling, nye og moderne lokaler, samt et miljø med hyggelige kunder og kolleger.
Kontaktperson
Inger Winther
+47 67 49 01 33 / 4790507448
inger.winther@jobzone.no
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Jobzone for Ramirent HUB Enebakk, Ytre Enebakk
- Fylke Akershus