Innkjøper & Masterdata-ansvarlig

Ramirent er More Than Machines. Vi er en ledende leverandør av utleieutstyr som kombinerer det beste av utstyr med service og kunnskap, til løsninger som forenkler virksomheten for våre kunder. Vi samarbeider med et bredt spekter av kunder innen bygg og anlegg, industri, verft, offentlig sektor og private. I 2016 var totalomsetningen for konsernet 665 millioner Euro. Ramirent har 2700 ansatte, fordelt på 290 utleiesteder i 10 land i Norden, Sentral- og Øst-Europa, og vi er notert på NASDAQ OMX Helsinki Ltd.

FirmaJobzone for Ramirent HUB Enebakk
FylkeAkershus
StedYtre Enebakk
Søknadsfristsnarest

Vi søker nå etter Innkjøper & Masterdata ansvarlig:

Hensikten med rollen er primært å gjennomføre operative innkjøp, forstå og jobbe i henhold til definert forretningslogikk, og overholde budsjett for funksjon/avdeling. Jobben vil også være å vedlikeholde Ramirent Norges Flåte master data i henhold til gruppens Common Solution - dette gjelder hovedsakelig informasjon om maskiner, reparasjon & vedlikehold og innkjøp (reservedeler, salgsvarer, maskiner). I tillegg vil det kunne være aktuelt å kjøre noen taktiske og strategiske innkjøpsprosjekter.

Stillingen vil være lokalisert i Enebakk og vil rapportere til Innkjøpssjefen i Norge.

Arbeidsoppgaver og ansvar:Innkjøp:

  • Forstå og identifisere innkjøpsbehov for egen lokasjon/funksjon, eller gjennomføre ordre forespurt av andre, ikke autoriserte kolleger
  • Kjøpe varer av godkjente leverandører ved å opprette innkjøpsordre (PO)
  • Være lojal til forretningslogikk for innkjøp og gjeldende myndighetsgrenser
  • Rapportere leverandørenes leveranse- og servicenivå til innkjøpsansvarlig
  • Gjennomgå og godkjenne fakturaer og sikre at de er i henhold til PO
  • Kontakte leverandør i tilfelle eventuelle mangler ved leveranse. Delta i og lede innkjøpsprosjekter i tråd med Ramirents sourcingprosess
  • Håndtere den administrative delen av utstyrskjøp - bestilling, registrering av utleieutstyr i systemet (egeneid, re-rent, split-rent og leasing), forberede informasjon for STRT (Sales to rental transfer - overføring fra varelager til utleie)

Innkjøpsdata (item master, katalogfiler):

  • Implementere og følge opp katalogfiler fra leverandører som skal inn i Ramirents Innkjøpssystem (jCatalog)
  • Vedlikeholde data relatert til vare-/tjenestekjøp og salg i Ramirents ERP system
    (Axiom)
  • Vedlikeholde salgspriser i ERP systemet på varer og tjenester

Maskindata (equipment master, cat class master):

  • Ta ansvaret for flåte-relatert data i ERP systemet i samarbeid med våre Produktledere
  • Oversette gruppens flåte-data ved behov
  • Vaske eksisterende data for å få korrekt informasjon inn i systemet, f.eks produsent, modell etc.

Administrative og støttende oppgaver for Fleet & Sourcing-organisasjonen, f.eks.:

  • Delta i revisjons- og varetellingsprosessen
  • Utarbeide og oppdatere produktinformasjon i utleiesystemet (lagerkorreksjoner, skroting, handel)

Ansvarsområder:

  • Kjøp av varer fra godkjente leverandører (godkjent av innkjøp), hovedsakelig innenfor maskinkjøp
  • Verifisere at bestilte varer har ankommet før godkjenning av faktura
  • Sikre at PO stemmer overens med faktura
  • Handle innenfor funksjonens- eller avdelingens budsjett
  • Oppfølging av varelagret og varetellingsprosessen
  • Ta eierskap til de ulike master data filene
  • Sikre høy kvalitet innenfor alle områder av master data
  • Være segmentets kontaktperson mot konsernets Master data organisasjon, i forhold til rapportering og oppfølging

Myndighet:

  • Innkjøpsgrense er definert i Ramirents myndighetsmatrise
  • Gjennomføre operative innkjøp på vegne av Selskapet og i henhold til innkjøpspolicy

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Forståelse av prosessen fra kjøp til betaling
  • Forstå gjeldende forretningslogikk for innkjøp
  • Meget gode datakunnskaper, særlig innenfor Excel
  • Meget strukturert og analytisk, med fokus på detaljer
  • Du vil jobbe på forskjellige områder parallelt, noe som innebærer at du må vare fleksibel og prioritere oppgavene dine
  • Som person er du kommunikativ og du jobber godt med andre, men du kan også jobbe selvstendig

Minimum utdannelsesnivå:

  • Bachelor. Erfaring kan kompensere for dette kravet

Vi tilbyr:

  • En spennende hverdag i et marked med høyt tempo, konkurransedyktige betingelser, pensjons- og forsikringsordninger, opplæring, mulighet for faglig personlig utvikling, nye og moderne lokaler, samt et miljø med hyggelige kunder og kolleger.

Kontaktperson

Inger Winther
+47 67 49 01 33 / 4790507448
inger.winther@jobzone.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: