Firma | Sporveien |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 03.12.2017 |
Sporveien jobber innenfor en av Norges store vekstnæringer og behovet for våre tjenester og leveranser vokser i takt med befolkningsutvikling og miljøutfordringer. Sporveiens strategi er å levere mer kollektivtrafikk for pengene, og produksjonen og effektiviteten vil øke i årene fremover. Dette krever en helhetlig tilnærming til planleggingen av vedlikehold og utbygging av infrastrukturen.
Vi søker nå etter 2 prosjektledere til utbyggingsavdeling i Infrastrukturenheten. Som prosjektleder har man hovedansvar for å gjennomføre prosjekter i samsvar med prosjektmandat-/ bestillinger, i tråd med gjeldene lover og internt styringssystem.
Arbeidsoppgaver:
- Helhetlig ansvar for prosjektets fremdrift, økonomi, kvalitet og HMS ihht. prosjektmandat, budsjett og bevilgning
- Byggherrens representant i infrastrukturprosjektene i henhold til byggherreforskriften
- Ansvar for å etablere nødvendig og hensiktsmessig prosjektorganisasjon
- Sikring av at alle endringer og tillegg i forhold til inngåtte kontrakter blir fulgt opp og besvart/effektuert på en kvalitetssikret og effektiv måte
- Sikring av at utførte arbeider og endringer i infrastrukturen som følge av prosjektgjennomføring blir korrekt dokumentert
- Rapportering til prosjektansvarlig, prosjekteier, styringsgrupper og oppdragsgivere
- Ivareta drift under gjennomføring av prosjektet
- Bidra til å styrke Sporveien sin evne til god prosjektgjennomføring
- Delta i revisjoner internt og på samarbeidspartnere og underleverandører
- Deltakelse som Sporveiens eierrepresentant i eksterne enkeltprosjekter etter nærmere avtale med banesjefene
- Inneha andre roller i enkelte prosjekter
Krav til kvalifikasjoner:
- Sivilingeniør eller ingeniør med relevant fagkrets og praksis med jernbanefag eller bygg, anlegg, prosjekt, etc
- Prosjektledelse
- Praksis fra utbyggings- og/eller vedlikeholdsprosjekter
- God kjennskap til krav og standarder innenfor bygging og drift av jernbaneanlegg inkludert jernbaneloven med forskrifter
Personlige egenskaper:
- Du er etterrettelig og innehar gode kommunikasjonsevner.
- Du er resultat- og løsningsorientert, fleksibel og serviceorientert.
- Du er beslutningsdyktig og ansvarsbevisst
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Du evner å stå på i en hektisk prosjekthverdag
Hvorfor Sporveien:
- Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
- Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
- Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
- Trimrom, treningsstøtte og bedriftsidrettslag
- Frikort for kollektivreiser på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus for deg og din familie (barn under 16 år)
Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende og kan være en tydelig kulturbærer av dette.
Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25). Vi foretar bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater gjennom Semac AS.
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Leder prosjektstøtte Renate Skibnes på tlf. 979 67 731 eller e-post renate.skibnes@sporveien.com.
Søknadsfrist er 3. desember.