Ved annonsering av kontrakten sa byggeleder Mari Sagbakken at hun forventet stor interesse for prosjektet i markedet.
- Det stemte. Vi har lagt ned mye tid og arbeid i tilbudsgrunnlaget, og det er veldig bra at konkurransen om kontrakten er så god. Nå skal vi gå gjennom tilbudene, sier Sagbakken, og legger til at signering vil skje i slutten av desember.
Tilbudssummer eks. mva.:
- Skanska Norge: 125.356.451,00
- Tore Løkke: 125.137.453,00
- Letnes Entreprenør: 89.998.352,00
- Norwegian Rock Group: 96.234.145,00
- Odd Einar Kne: 101.727.847,10
- Tverås Maskin og Transport: 132.838.943,00
- Austad maskinstasjon: 121.113.423,00
- Johs. J. Syltern: 125.731.812,00
- Contexo: 97.992.858,00
Prosjektleder for Fv. 17 og fv. 720 Dyrstad-Sprova-Malm, Jo Bernt Brønstad, sier at valg av kontraktstrategi og grundig arbeid i forkant av kontraktstrategien, er viktig for å skape interesse i markedet. I samarbeid med oppdragsgiver Nord-Trøndelag fylkeskommune valgte Statens vegvesen å dele opp prosjektet i flere entrepriser, slik at det er mulig for lokale entreprenører å være med å konkurrere. Velger man å dele opp i få og store entrepriser, er det vanskeligere for mindre og lokale entreprenører å være med å konkurrere.
- Det er tydelig at strategien med å dele inn prosjektet i seks entrepriser, gir god respons i markedet. Vi er svært fornøyde med at hele ni entreprenører ønsker å bygge ny fv. 720, sier Brønstad.
- Nøkkelord
- Statens vegvesen
- Anlegg