Key Account Manager

Byggtjeneste er den største leverandøren av produkt- og kunnskapsbasert informasjon mellom aktører i byggenæringen. Byggtjeneste setter standarden for transaksjon og dokumentasjon i hele verdikjeden, og tilrettelegger for økt samhandling. 

Byggtjenestes visjon er å effektivisere byggenæringen. Gjennom innovasjon og produktutvikling bidrar vi med tjenester som gjør at byggenæringen øker effektiviteten. Med Norsk Byggevarebase (NOBB) og Byggtjeneste Portalen som unike kilder til produktdata, informasjon og regelverket tilrettelegger Byggtjeneste for effektiv transaksjons- og informasjonsutveksling gjennom hele verdikjeden.

FirmaNorsk Byggtjeneste
FylkeOslo
Søknadsfrist12.11.2017

Digitalisering i vår bransje er i gang for fullt og vi søker en proaktiv Key Account Manager.

Arbeidsoppgaver:

  • Generelt ansvar for salg av Norsk Byggtjeneste sine tjenester til byggenæringen i Norge herunder entreprenør, boligprodusent, arkitekt, rådgiver samt industri og handel. Tjenestene er digitale og tekniske løsninger knyttet til BIM.
  • Særskilt ansvar for å bygge opp en portefølje i entreprenør-bransjen
  • Aktivt og pågående markedsarbeid for å fange opp behov som grunnlag for produktutviklingen
  • Bidra til å gi selskapet en sterkere markedsorientering
  • Systematisk arbeid med prospekting, kundekontakt, innsalg, forhandlinger og gjennomføring av kundemøter
  • Deltagelse på kundearrangementer, seminarer og konferanser mm
  • Budsjett- og resultatansvar for egen kundeportefølje

Du har erfaring fra salg av IT- løsninger og/eller tjenester til entreprenør, arkitekt, bygg mm og kan vi se til dokumenterbare resultater. Aktuelle kandidater har et sterkt kommersielt fokus og engasjement og driv til å holde høyt aktivitetsnivå over tid. Du er selvstendig i utførelsen av egne arbeidsoppgaver og er målrettet med solid gjennomføringskraft. Aktuelle kandidater må ha erfaring fra salgsroller til relevant bransje (IT/bygg/entreprenør mm). Serke kommunikasjonsferdigheter og evnen til å bygge tillit og gode relasjoner, internt og eksternt er avgjørende.

Du har gode samarbeidsegenskaper og evner å bygge gode relasjoner eksternt og internt. Du har god forretningsforståelse og trives i rollen som pådriver. Key Account Manager har en sentral rolle i selskapet og vi tilbyr utfordrende arbeidsoppgaver og mulighet til å bidra til verdiskapning for våre kunder og eiere. Du vil ha utstrakt ekstern og intern kontakt og det er mulighet for deltagelse i ulike nettverk i bransjen.

Stillingen rapporterer til CDO i selskapet.

Konkurransedyktig lønn og gode forsikringsordninger.

Hvis du synes dette virker spennende og mener du har det som skal til for å lykkes i stillingen, ønsker vi å komme i kontakt med deg.

For nærmere informasjon om stillingen, ta kontakt med vår rådgiver i Assessit Trine Bjertnes Tangen tlf. +47 90 55 35 25.

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: