Prosjektleder og applikasjonsansvarlig til IT-avdeling

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner (2016), og halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

«Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke»

Stillingen inngår i Veidekke Industri AS, som er Norges største asfaltentreprenør og Norges nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innen drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet. Veidekke Industri AS har 1 100 ansatte og omsetter for 4 mrd. (2016).

FirmaVeidekke Industri
FylkeOslo
Søknadsfrist14.11.2017

IT-avdelingen i Veidekke Industri (VDI) har ansvar for IT-systemer som understøtter virksomhetsprosessene og som har direkte innvirkning på organisasjonens produktivitet og lønnsomhet. Kontinuerlige endringer i rammebetingelser krever kontinuerlig endring og tilpasninger i forretningskritiske applikasjoner. Dette stiller strenge krav til innhold og gjennomføring av applikasjonsforvaltningen for forretningskritiske applikasjoner. For at vi skal få maksimalt utbytte av IT-investeringene er det viktig at løsningene videreutvikles, utbedres og oppdateres i takt med virksomhetens behov.

Vi søker en applikasjonsansvarlig som skal arbeide i VDIs IT- avdeling. Du vil ha ansvaret for en applikasjonsportefølje tilhørende våre ulike forretningsområder. Du vil inngå i en avdeling med ansvar for VDIs totale applikasjonsportefølje og samarbeide tett med IT-organisasjonen på konsernnivå, vår driftsleverandør og ulike systemleverandører.

Arbeidsoppgaver

Delta i prosjekter og utøve prosjektledelse

  • Sikre prosjektgjennomføring på kost, tid og kvalitet
  • Bistå i tydeliggjøring av endringsønsker og spesifisering av behov
  • Sikre gode bestillinger mot leverandører og oppfølging av leveranser
  • Bidra til vellykket forretningsmessig implementering

Sikre god forvaltning av applikasjoner og systemer

  • Følge opp kontrakter og avtaler mot/mellom leverandører
  • Dokumentere IT-løsninger og dataflyten mellom IT-systemer
  • Endringshåndtering, videreutvikling, testing og oppgradering samt feilretting
  • Ivareta relasjon og dokumentasjonsbehov mot Konsern IT, driftsleverandør og Helpdesk
  • Bidra til en kostnadseffektiv og fleksibel IT-arkitektur
  • Gi råd innenfor IT-området og støtte systemeier ved valg av teknologi og systemløsninger
  • Lisenshåndtering og annen merkantil oppfølging
  • Sikre tilstrekkelig informasjon opp applikasjoner mot brukere/ organisasjon
  • 2. linje brukersupport på utvalgte systemer
  • Bidra til samarbeid på tvers av enheter i Veidekke

Andre oppgaver må påregnes.

Kvalifikasjoner

  • Erfaring som prosjektleder/koordinator eller med applikasjonsforvaltning
  • Høyere utdannelse innen informasjonsteknologi eller andre relevante studier
  • Erfaring med leverandørstyring er en fordel
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig med god formuleringsevne, samt beherske engelsk i dialog og dokumentasjon bl.a. mot vår driftsleverandør

Personlige egenskaper

  • Vi søker en person som tar ansvar, er pålitelig og jobber selvstendig
  • Liker å jobbe med andre mennesker, ha en pedagogisk tilnærmingsmåte og yte god service mot organisasjonen
  • Metodisk og systematisk

Vi tilbyr

  • En sentral rolle med stor påvirkningskraft
  • Et meningsfylt arbeid hos en viktig samfunnsaktør
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Sentral beliggenhet på Skøyen
  • Lønn etter avtale

Spørsmål om stillingen

Line Erichsen Fjeldstad

Telefon 971 66 969

Søk stilling

Vis flere stillinger: