Tunnelforvalter

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og ser dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med ca.7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeNordland
StedBodø
Søknadsfrist05.11.2017

På plan- og forvaltningsseksjonen i Vegavdeling Nordland er det ledig arbeidsområde som tunnelforvalter. Kontorsted er fortrinnsvis Bodø, men Mo og Mosjøen kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte søkere.

Plan- og forvaltningsseksjonen har 21 medarbeidere, og har blant annet ansvaret for forvaltning av fylkesveger og riksveger. I tillegg har vi ansvar for utarbeidelse av reguleringsplaner, skilt og arbeidsvarsling, tunnelforvaltning, brannvernledelse tunnel og fag/koordineringsansvar for NVDB.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Sørge for at tunneler planlegges/prosjekteres, bygges, driftes og vedlikeholdes etter gjeldende krav i håndbøker og forskrifter
  • Søke om sikkerhetsgodkjenninger av tunnelene i forvaltningsområdet
  • Sørge for risikoanalyser og revisjon av beredskaps- og innsatsplaner
  • Dokumentasjon og vedlikehold av dokumentasjon
  • Rapportering av hendelser
  • Sørge for at opplæring, trening og øvelser av entreprenører og innsatsmannskap ved uønskede hendelser i tunnel gjennomføres
  • Andre oppgaver innen veg- og tunnelforvaltningen

Kvalifikasjoner og ønsket bakgrunn:
Du har relevant utdanning fra universitet eller høgskole, minimum 3 år med relevant fagkrets. Dersom du har sterk og allsidig praksis eller etterutdanning og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet. Det er ønskelig med kompetanse innen et av følgende fagområder: Tunnel/fjellsikring, drift og vedlikehold og elektro. Stillingen krever førerkort klasse B.

Det vil bli lagt vekt på:

  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gode datakunnskaper
  • Evner til å være strukturert, arbeide systematisk, er selvstendig og har gode samarbeidsevner
  • Erfaring fra arbeidsområdet er en fordel
  • Gode kommunikasjonsevner og vilje til å jobbe utadrettet mot samarbeidspartnere
  • Evne til å oppnå resultater og holde framdrift
  • Kontraktsforståelse og målrettet gjennomføringsevne

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammem. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr disse godene:

  • Introduksjonsprogram og fadderordning
  • Egne lederutviklingsprogrsm (på lederstillinger)
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • Etatsskoler og gode muligherer for faglig påfyll

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

For stillingen gjelder en prøvetid på 6 måneder.

Flere opplysningern kan du få ved henvendelse til seksjonsleder Hanne Alvsing, tlf. 416 05670 eller e-post: hanne.alvsing@vegvesen.no

Statens vegvesen skal preges av mangfold, der våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søk her

Vis flere stillinger: