Business Controller

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 170 utsalgssteder, 1 900 ansatte og 10 milliarder kroner i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Forretningsområdet Byggsystemer leverer takstoler, skreddersydde bygningselementer og konstruksjonspakker med ferdigkappede materialer, slik at kunden kan bygge effektivt og lønnsomt. Produksjonen foregår på fire lokasjoner, Andebu, Mjøstre, Sandnes og Tysnes. Byggsystemer har en omsetning på ca. 400 millioner og har ca. 130 ansatte.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Optimera søker en forretningsorientert, entusiastisk og proaktiv Business Controller til forretningsområdet Byggssystemer. Forretningsområdet er et satsningsområde i selskapet med ambisjoner om sterk vekst, både organisk og gjennom oppkjøp. I denne sammenheng er det behov for å styrke kapasiteten på Business Controlling.

Business Controlleren vi jobbe tett med Direktør Byggsystemer og bistå han i den daglige driften av forretningsområdet. Vi søker etter deg som har en sterk interesse for drift og produksjon og som brenner for å sikre optimal effektivitet i våre prosesser og forretningsmetoder. Du trives med å bygge systemverdi og å jobbe med varierte arbeidsoppgaver.

Stillingen rapporterer til Direktør Byggsystemer.

Arbeidsoppgaver

  • støtte Direktør Byggsystemer i daglig drift
  • identifisere og gjennomføre relevante analyser i forbindelse med drift/leveranser (kalkyler/etterkalkyler)
  • gjennomføre markeds- og investeringsanalyser og business cases
  • utvikle felles KPIer for produksjon
  • initiere forbedringstiltak og drive prosessene
  • følge opp prosjekter
  • utarbeide rullerende prognoser
  • rapportere
  • videreutvikle systemer og standardisere/industrialisere rutiner og prosesser
  • ad hoc oppgaver og prosjekter
  • noe reising til produksjonsanleggene

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse
  • 4-5 års relevant erfaring fra tilsvarende rolle, prosjektcontrolling eller konsulentvirksomhet
  • erfaring fra prosessorientert produksjonsvirksomhet er en fordel
  • generelt god IT kompetanse, herunder Excel
  • gode engelskkunnskaper

Personlige egenskaper

Den ideelle kandidaten er ambisiøs, analytisk og forretningsorientert med en sterk lyst til å skape resultater. For å lykkes i stillingen, må du like å ta ansvar, være selvstendig og kunne drive egne prosesser. Det vektlegges at du har gode kommunikative egenskaper og at du samarbeider godt med alle nivåer i selskapet samtidig som du evner å utfordre i situasjoner der det er nødvendig. Du trives i et uformelt miljø med høyt tempo og høye krav. Gode sosiale egenskaper og en positiv holdning vektlegges.

Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan Optimera tilby en spennende og sentral stilling hvor man vil kunne påvirke og gjøre en forskjell i en bransje i endring. Det vil være muligheter for både faglig og personlig utvikling, og du vil bli en del av et faglig sterkt og engasjert miljø i Norges største aktør innenfor sitt felt. Selskapet holder til i moderne lokaler på Østre Aker vei, og det tilbys konkurransedyktige betingelser.

Søk på stillingen her

Spørsmål om stillingen

Henriette Kjærås Aaberg

Partner i rådgiver Finance Partner

Telefon 976 15 226

Vis flere stillinger: