- Samtidig er vi såpass dristige at vi har som målsetning at Mataki skal bli ledende leverandør av tettesjiktsystemer og dertil hørende produkter i dette segmentet, sier daglig leder Petter Holth i en pressemelding.
Strategiendringen ble skissert etter at Nortett AS ble en del av Waterproofing Group i 2012, og blir nå lansert.
- Mataki er et «top of the line» varemerke i Sverige mot proffmarkedet. Nå samler vi oss under samme paraply og tar steget opp i Premium-segmentet også her, sier Holth.
Selv om de har samme innpakning som i Sverige, er produktene tilpasset både regelverk og etterspørsel i det norske markedet.
Inntil nå har varemerket Nortett vært benyttet på produktene både til konsum- og proffmarkedet. Nå tas det altså grep for et klart skille.
Holth bemerker at Nortett-navnet fortsatt vil eksistere, men vil bli benyttet i konsummarkedet med et noe lettere vareutvalg.
- Også det er et viktig marked på grunn av stort volum, sier han.
- Nøkkelord
- Produkter
- Produktnyheter