Leder Business Support

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder, 1900 ansatte og over 10 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist22.10.2017

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør. Vi søker nå leder til vår avdeling Business Support / Masterdata. Vi søker deg som har god kjennskap til ulike datasystem, samt vedlikehold av disse. Du er også glad i å tenke nytt og vil ha fokus på utvikling og forbedring. Du er god på kommunikasjon og samarbeid med andre, og du har erfaring med ledelse fra større selskap tidligere. Vi kan tilby en spennende og variert rolle i en sentral og viktig avdeling i selskapet. Avdelingen har 6 ansatte.

I Optimera er vi opptatt av at vi må stå sammen for å bygge vinnere, være offensive og profesjonelle. Det innebærer at vi må tørre å tenke stort, alltid jobbe for å finne de beste løsningene og tørre der andre tviler. Vi skal ha høy fagkunnskap i alle ledd og ligge i forkant på teknologi og nye løsninger. Samtidig har vi høyt fokus på evne til å bygge relasjoner; til å forstå mennesker, bry oss om dem og by på oss selv. Dette gjelder både intern og eksternt.

Arbeidsoppgaver

  • Lede Masterdatateamet slik at grunndata vedlikeholdes nøyaktig og effektivt
  • Ansvar for pris
  • Ansvar for dokumentasjons- og miljøsertifiseringsløsninger
  • Prosjektledelse/deltakelse i kategorinøytrale prosjekter
  • Deltakelse i bransjeutvalg innenfor standardisering, digitalisering og dokumentasjon
  • Ansvar for PIM (Product Information Management)
  • Være en ressursperson i kategoriorganisasjonen
  • Sikre god og tett relasjon med salg, marked, økonomi, it, innkjøp og logistikk
  • Finne og gjennomføre forbedringsprosjekter og -tiltak

Kvalifikasjoner og egenskaper

  • Høyere utdannelse eller relevant erfaring
  • Sterke kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper, utadvendt og kontaktskapende
  • God kjennskap til datasystemer, herunder M3, Excel og PowerPoint
  • Resultatorientert, systematisk og analytisk
  • Fleksibel, løsningsorientert og serviceinnstilt

Vi kan tilby

  • Spennende stilling i selskap i vekst
  • Interessante arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Et faglig godt, resultatorientert og inspirerende miljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Pensjons- og forsikringsordninger

Høres dette interessant ut? Ta gjerne kontakt med oss for en nærmere prat.

Søknad og CV sendes elektronisk, søk her

Spørsmål om stillingen

Odd Treffen

Fung. leder Business Support

Telefon 928 01 381

Harald Johnsen

Kategori- og logistikkdirektør

Telefon 970 14 456

Vis flere stillinger: