Innkjøper / Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder, 1 900 ansatte og 10 milliarder kroner i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170 000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist26.10.2017

Vi søker kandidat med interesse for innkjøp og logistikk!

Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver:

  • Bestillinger og oppfølging av egen produktportefølje mot leverandør i M3 og E3
  • Sikre optimal vareflyt og leveranser i Optimera
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc
  • Være en ressursperson innen logistikk for andre avdelinger i organisasjonen
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold i M3 og E3
  • Kontrollere inngående ordrebekreftelse og faktura fra leverandør mot vår bestilling

Kompetansekrav:

  • God kjennskap til datasystemer og bruk av data som arbeidsverktøy
  • Høyere utdanning innen logistikk, økonomi eller lignende er en fordel
  • Erfaring innen innkjøp og god kjennskap til logistikk og vareflyt
  • God økonomisk forståelse
  • Gode formidlingsevner på engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil:

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Analytisk og strukturert med god forretningsmessig innsikt og forståelse i forsyningskjeden
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Motiverende og resultatjagende
  • Ikke redd for å ta på seg arbeidsoppgaver utenfor stillingsbeskrivelsen
  • Høy arbeidskapasitet

Vi kan tilby:

  • Stilling i en sentral avdeling i offensivt og profesjonelt selskap
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Være en del av et godt og uformelt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, og stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Stian Sivertsen, tlf. 928 08 823.

Søk her

Vis flere stillinger: