Seniorprosjektleder samferdselsprosjekter

Bymiljøetaten er en etat med cirka 700 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning og utvikling av kommunale byrom i Oslo. Bymiljøetaten skal sørge for smarte miljøløsninger og bidra til god livskvalitet ved å utvikle og forvalte byrom som veier, torg, parker, og idrettsanlegg, samt marka, vannet og øyene. Sammen skaper vi en aktiv, grønn, trygg og vakker by.

Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

FirmaExperis for Oslo kommune Bymiljøetaten
FylkeOslo
Søknadsfrist27.08.2017

Har du kompetansen og engasjementet til å finne nye løsninger for buss og trikk i Oslo?

Byens befolkning øker raskt, og vårt mål er at stadig flere skal velge å reise kollektivt. Vi skal sikre at trikk og buss er det foretrukne transportmiddel for byens befolkning. De neste årene skal de viktigste kollektivgatene i Oslo oppgraderes.

Bymiljøetaten har en stor og sentral rolle når det kommer til utviklingen av Oslo by. Oppdragsmengden vår øker og i den forbindelse søker vi seniorprosjektledere som skal planlegge og gjennomføre tiltak i samferdselsprosjekter. Stillingene tilhører seksjonen Gate- og kollektivtiltak i Prosjektdivisjonen. Seksjonen består per i dag av 21 kompetente og engasjerte medarbeidere, og håndterer prosjekter fra 0,5 mill. til 550 mill.

Vi søker deg som har solid erfaring fra prosjektledelse og ønsker å bidra til at flere reiser kollektivt og til å gjøre Oslo til en mer miljøvennlig by.

Arbeidsoppgaver

  • Helhetsansvar for prosjektstyring fra start til overlevering
  • Styre prosjektet slik at målene oppnås - fremdrift, økonomi og kvalitet
  • Lede og følge opp rådgiver i prosjekteringsarbeidet fra forprosjekt til tilbudstegninger
  • Gjøre anskaffelse ifølge lov om offentlige anskaffelser
  • Etablere gode samarbeidsforhold/faglig samarbeid på tvers av etater og andre involverte aktører

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse innen relevante fag. Fortrinnsvis master i samferdsel, eventuelt utdannelse eksempelvis som arealplanlegger eller landskapsarkitekt. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning
  • Bred prosjektledererfaring, fortrinnsvis innenfor veiplanlegging og kollektivprosjekter
  • Fordel med erfaring fra offentlig anskaffelser
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Utdanning

  • Høyskole/Universitet, Hovedfag/Mastergrad

Egenskaper

  • Evne til å opprettholde både et helhetlig perspektiv og detaljfokus
  • Strukturert og dyktig til å planlegge
  • Initiativrik og selvgående, men du finner det naturlig å samarbeide og delegere
  • Solide kommunikasjonsferdigheter
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer, og moderne kontorer lokalisert på Løren
  • Jobbtrygghet og stabilitet, samt muligheten for stort handlingsrom og ansvar
  • Karrieremuligheter i en spennende etat hvor du får bidra til å sette preg på Oslo som miljøby
  • Bymiljøetaten har kjernetid, samt fleksibel arbeidstid.
  • Etaten er en IA-bedrift med gode forsikrings- og pensjonsordning
  • Lønn: Etter avtale

For mer informasjon, ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med Experis v/ Yvonne Cagnol Hveem, tlf. 97 68 70 20 eller Marielle Paulsen, tlf. 45 45 18 30.

Relevante vitnemål og attester, skal vedlegges søknaden elektronisk, søk her

Vis flere stillinger: