Tilbudskoordinator

Vil du være med å forme fremtidens byer og samfunn? Da er Sweco stedet for deg. Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn kan tilby alt det innbyggerne forventer; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det, må vi ha et tett samarbeid med kundene. Derfor er den typiske Sweco-medarbeideren en person som alltid er tilgjengelig, med etterspurt kompetanse og som er engasjert i kundenes prosjekter.

FirmaSweco Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist06.08.2017

I Sweco er tilbudsarbeidet svært viktig, da tilbudene legger grunnlaget for selskapets fremtidige jobber. Som tilbudskoordinator er du en viktig del av tilbudsteamet, og vil få en selvstendig og sentral rolle i tilbudsorganisasjonen. Tilbudsorganisasjonen er en støttefunksjon for alle regioner i Sweco Norge, og består i dag av tre personer.

Tilbudsorganisasjonen er en ny enhet i Sweco og vil i tiden fremover gjennomføre en rekke tiltak og prosjekter for å løfte tilbudsarbeidet i Sweco. Som tilbudskoordinator får du mulighet til å være med på å utvikle dette spennende og viktige feltet. Stillingen er lokalisert i moderne lokaler på Swecos hovedkontor på Vækerø i Oslo. Her jobber over 400 dyktige medarbeidere innenfor en rekke fagfelt og tjenesteområder.

Hovedoppgaver vil være :

  • Bistå og tilrettelegge for tilbudsleder og tilbudsteam i tilbudsfasen 
  • Bidra i utvikling og implementering av ulike tiltak innenfor tilbudsområdet 
  • Tilrettelegge og koordinere praktiske og administrative oppgaver 
  • Følge opp framdrift i tilbudet, utforme CVer og referanselister, oversettelser, kvalitetssikre og gjennomføre språkvask av dokumenter mm.

Kompetanse

  • Høyere utdanning, gjerne innen samfunnsvitenskapelige eller humanistiske fag (relevant erfaring kan veie opp for formell utdanning) 
  • Prosjektledererfaring/prosessledererfaring 
  • Erfaring som konsulent/prosjektleder 
  • Erfaring knyttet til offentlige anbudsprosesser og tilbudsskriving 
  • Kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser og offentlig forvaltning/styring 
  • Erfaring med salgs- og markedsarbeid 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Gode formulerings- og formidlingsevner på norsk og engelsk 
  • God kompetanse i bruk av relevante IT-verktøy (word, excel, power point, div. nettbaserte innkjøpsportaler)

Dine egenskaper

  • Har evne til å arbeide systematisk, effektivt og strukturert mot tidsfrister 
  • Jobber selvstendig, samtidig som du jobber godt i team 
  • Er proaktiv og serviceinnstilt 
  • Har god gjennomføringsevne 
  • Er løsningsorientert, nytenkende og positiv 
  • Har god strategisk forståelse 
  • Er utadvendt

Hva kan vi tilby:

  • En spennende og variert arbeidshverdag 
  • Muligheter til å utvikle tilbudsorganisasjonen og tilbudsarbeidet i Sweco 
  • Faglige og personlige utviklingsmuligheter 
  • Innsikt i noen av de mest spennende bygg- og samferdselsprosjektene i Norge 
  • Gode muligheter for kompetanseheving gjennom interne og eksterne kurs 
  • Svært godt sosialt miljø med variasjon i alder og bakgrunn 
  • Stor grad av fleksibilitet i hverdagen

Sweco planlegger og former fremtidens byer og samfunn. Våre prosjekter realiserer bærekraftige bygg, effektiv infrastruktur og gir tilgang til strøm og rent vann. Med 14.500 medarbeidere i Europa og 1.400 fordelt på 26 kontorer i Norge, tilbyr vi kunden etterspurt kompetanse. Hvert år gjennomfører vi spennende prosjekter i drøyt 70 land over hele verden.
Les mer om hvordan Sweco setter fokus på by- og samfunnsaktuelle temaer i nettmagasinet http://swecomoment.no

Kontaktpersoner:

Gjertrud S. Stavseng

Tilbudssjef

48997394

gjertrudsaeter.stavseng@sweco.no

Søk her

Vis flere stillinger: