Multiconsult søker Regional Facility Management (FM)-leder for Regioner Norge

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre mer enn 2300 medarbeidere.

Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende seks forretningsområder: Bygg & eiendom, Industri, Olje & gass, Samferdsel, Vann og Miljø, By & Samfunn og Fornybar Energi.

Regioner Norge omfatter ca. 20 kontorer med en bygningsmasse på ca. 30,000kvm.

FirmaMulticonsult
FylkeOslo
Søknadsfrist06.08.2017

Multiconsult kjennetegnes av et sterkt merkenavn og et multifaglig miljø og er i vekst både nasjonalt og internasjonalt. Vi søker nå en Regional FM-leder til en nyopprettet stilling for Regioner Norge. Vi er på jakt etter en kandidat som har god forretningssans, relasjonsbyggende egenskaper og som er uredd og jobber proaktivt og løsningsorientert.

Regional FM-leder har operasjonelt driftsansvar for eiendommene som er tilknyttet Regioner Norge, Brann- og sikkerhetsansvarlig for lokasjonene i regionen, skal sørge for etterlevelse av selskapets HMS retningslinjer/Miljøfyrtårnsertifisering, samt er ansvarlig for god brukermedvirkning i drift og utvikling av arbeidsplassen.

Stillingen vil innebære betydelig reiseaktivitet, og lokalisering kan være ved et av våre større kontorer i Multiconsult.

Arbeidsoppgaver

  • Anskaffelser av FM-tjenester iht. FM-strategi
  • Prosjektledelse, koordinering og oppfølging ved opprettelse av nye lokaler eller ombygging
  • Arrangere og holde møter med leverandører, gårdeiere og brukere ved de ulike lokasjoner
  • Oppfølging av serviceavtaler, vedlikeholdsansvar og rapportering av avvik
  • Lede lokale driftsmøter med bla ledelsen, vernetjenesten, medarbeiderrepresentantene mm
  • Oppfølging av FM budsjett og rapportering av nøkkeltall for regionen
  • Kontinuerlig bidra til forbedringstiltak
  • Oppfølging av bilpark og bistand ved inngåelse av nye avtaler
  • Følge opp forsikringsbehov for eiendeler i regionen
  • Arbeidsoppgaver kan og vil endres i tråd med selskapets og FMs langtids ambisjoner og perspektiv

Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning, minimum på Bachelornivå
  • Minimum 4 års relevant Facility Management erfaring eller erfaring innen eiendomsforvaltning/drift
  • Minimum 2 års erfaring som prosjektleder med innkjøp/sourcing kompetanse
  • Kompetent innen budsjetthåndtering med økonomisk sans
  • God kontraktsforståelse
  • Sterk HMS, sikkerhets og teknisk forståelse innen bygg
  • Ledererfaring er en fordel
  • Må inneha førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og presentasjonsferdigheter
  • God forretningssans med interesse for kontinuerlig forbedring innenfor egen funksjon
  • Strukturert og selvgående
  • Utadvendt, kreativ og sosial med nettverksferdigheter
  • Løsningsorientert, serviceinnstilt og har evnen til å skape entusiasme og forankring i selskapet
  • Naturlig autoritet og gjennomslagskraft
  • Trives i et aktivt arbeidsmiljø

Multiconsult tilbyr

  • En sentral stilling med varierte arbeidsoppgaver og bred kontaktflate i organisasjonen
  • Et meget godt arbeidsmiljø preget av kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Faglig påfyll og kursing innen Facility Managment
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fem ukers ferie samt fri mellom jul og nyttår samt i påsken
  • Firmahytter

For ytterligere informasjon om stillingen, vennligst ta kontakt med avdelingsleder Megan O'Shea på tlf. 904 78 531.

Søk stilling

Vis flere stillinger: