Økonomidirektør/ CFO

Natre Vinduer AS er den ledende, landsdekkende produsenten av vinduer, balkongdører og skyvedører til byggevarehandelen i Norge. Virksomheten har hovedkontor med alle selskapsfunksjoner på Gjøvik, fire fabrikker og tre regionale salgslokasjoner. Produktene distribueres gjennom de største norske byggevarekjeder og til industrikunder. Den geografiske spredningen og nærhet til markedet sikrer tilstedeværelse over hele landet, og en rask og trygg distribusjon. 

Natre har rundt 300 ansatte og en omsetning på ca. 550 MNOK. Nylig foretok de et oppkjøpt av Trenor Vinduer AS, og selskapene skal fusjoneres innen 01.01.2018. 

Natre er eid av danske VKR Holding med 13 000 ansatte og virksomheter i mer enn 40 land.

FirmaNatre Vinduer
FylkeOppland
StedGjøvik
Søknadsfristsnarest

CFO har det overordnede ansvar for all økonomisk rapportering, budsjettarbeid, controlling, IT-avdeling og sentrale regnskapsmessige funksjoner. Stillingen har personalansvar for ni medarbeidere, og inngår i selskapets ledergruppe. Kandidaten vil ha en viktig og utfyllende rolle i forhold til administrerende direktør, øvrig organisasjon, samt konsernet i Danmark.

Arbeidsoppgaver og overordnet ansvar

  • Økonomisk planlegging, utarbeidelse og oppfølging av budsjett og prognoser
  • Rapportering av regnskap, nøkkeltall og KPI’er, hvor konsernrapportering utgjør en viktig del
  • Regnskapsavslutning og årsregnskap herunder styring av prosessen, kvalitetssikring, vurderinger, sammenstilling, m.v.
  • Økonomiske analyser, kalkyler, finansiell risikostyring, likviditetsstyring, investeringsoppfølging, skatt- og avgiftshåndtering
  • Datavarehus, systemeierskap – videreutvikling
  • Lagervurderinger, kontroll og analyser
  • Koordinering av selskapet forretningsplaner, strategi og utarbeidelse av styresaker
  • Initiere utviklingstiltak/forbedringer og bidra til å optimalisere økonomiske resultatmål
  • Delta i og lede tverrfaglige prosjekter
  • Kontakt med interne og eksterne samarbeidspartnere tilhørende fagområdet, herunder offentlige myndigheter, revisor og bank
  • Stillingen rapporterer til administrerende direktør

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen økonomi/finans
  • Erfaring fra tilsvarende lederfunksjon
  • God kompetanse innen økonomistyring, regnskap, rapportering og gjerne M & A
  • Helhetlig verdikjedetankegang
  • God datakunnskap. ERP-systemer og Excel
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
  • Strukturert, analytisk, resultatorientert og besluttsom
  • Strategisk og forretningsorientert
  • Dedikert, ambisiøs fleksibel og iherdig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt høy integritet

CFO må evne å balansere et fokus på daglig drift kombinert med forståelse av strategi og forretningsutvikling. Det er forbedringspotensial knyttet til drift, samtidig som selskapet har en ambisjon om fortsatt vekst, både organisk og gjennom oppkjøp.

Kandidaten må kunne skape en god forståelse rundt de økonomiske driverne i verdikjeden, og skal bidra til at selskapet har lønnsom vekst de neste årene.

Vi tilbyr

  • En krevende, men svært sentral stilling i en solid internasjonalt ledende virksomhet med langsiktige eiere
  • Å ha innflytelse for selskapets strategiske valg og videre vekst sammen med kompetente og motiverte medarbeidere
  • Samhandling på tvers av ulike fagmiljøer
  • Konkurransedyktig lønn og gode pensjonsordninger

For ytterligere informasjon om stillingen, kontakt partner Trond Rønningen tlf. 992 62 590 eller researcher Celin Voldsæter tlf. 926 26 253 i Orion Search International AS.

Vi imøteser din søknad og CV gjennom Orions søkesystem snarest.

Søk stilling

Vis flere stillinger: