Innkjøpsleder

Implenia Norge har ca. 620 medarbeidere og kan vise til mange års erfaring og ekspertise innen komplekse infrastrukturprosjekter i hele landet. Vi tilbyr tjenester innen vei- og grunnarbeid, vann og avløp, betongkonstruksjoner, bruer, tunneler og bergrom, vann- og frostsikring, fjellsikring og miljøtjenester.

Implenia Norge har hovedkontor på Lysaker i Oslo. Selskapet har også kontorer i Bergen, Ålesund, Orkdal, Stjørdal og Brønnøysund, samt hovedverksted og lager på Dal i Akershus. Implenia Norge AS omfatter datterselskapene Norbridge AS og Midtnorsk Betongsprøyting AS.

Implenia Norge er en del av konsernet Implenia Group, som er den ledende leverandøren av bygg- og anleggstjenester i Sveits. Konsernet har også en sterk posisjon i det tyske, østerrikske og skandinaviske infrastrukturmarkedet. Implenia ble etablert i 2006, men kan se tilbake på rundt 150 år med konstruksjonshistorie. Selskapet fokuserer på en bærekraftig balanse mellom finansiell suksess og samfunnsansvar.

Konsernet, som har hovedkontor i Dietlikon nær Zürich, har ca. 8 100 medarbeidere i Europa og omsatte for ca. 3,3 milliarder sveitserfrancs i 2015 (28,5 milliarder kroner). Selskapet er notert på børsen i Zürich (SIX Swiss Exchange - IMPN, CH0023868554).

For mer informasjon se www.implenia.no. Følg Implenia Norge på LinkedIn.

FirmaImplenia Norge
FylkeOslo, Hordaland, Nord-Trøndelag
StedOslo, evt. Bergen eller Stjørdal
Søknadsfrist01.08.2017

Implenia Norge søker en dyktig og motivert kandidat til stilling som Innkjøpsleder. Stillingen inngår i en sentral innkjøpsavdeling og rapporterer til Innkjøpssjef. Vi søker en kandidat som evner å være tydelig og organisatorisk smidig på samme tid. Stillingen krever innsikt og forståelse for beslutningsprosesser i større organisasjoner. Videre må kandidaten ha forståelse for Implenias kjernevirksomhet; gjennomføring av store, komplekse infrastrukturprosjekter.

DU ER:

  • Analytisk
  • Sterk gjennomføringskraft
  • God til å kommunisere og å formidle
  • Sosialt smidig og god på å bidra til samarbeid
  • Strukturert og systematisk
  • Reisevillig

DU HAR:

  • Høyere relevant utdannelse, men erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • God forretnings- og strategisk forståelse
  • Fortrinnsvis erfaring fra tilsvarende arbeid innen bygg- og anleggsbransjen
  • Kjennskap til leverandørmarkedet innenfor bransjen
  • God kontraktsforståelse og erfaring fra forhandlinger
  • Høy arbeidskapasitet
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, både norsk og engelsk. Denne stillingen stiller krav til 100% nøyaktig norsk skriftlighet
  • Generelt god IT-kompetanse

EKSEMPLER PÅ ARBEIDSOPPGAVER:

  • Følge opp vedtatte innkjøpsrutiner og strategi
  • Bistå ved innkjøpsrelaterte spørsmål fra interne enheter
  • Aktiv deltakelse i oppstartsmøter, gjennomføring og evaluering av prosjekter
  • Systematisere og strukturere det totale innkjøp i utvalgte prosjekter, og drive med aktiv erfaringsoverføring
  • Ansvar for intern opplæring innen innkjøp
  • Ajourholde innkjøpsplaner og leverandørregister
  • Følge opp leverandører og UE, herunder gjennomføring av inspeksjoner og revisjoner
  • Koordinering av internasjonale innkjøp

DU FÅR:

  • Personlige og faglige utviklingsmuligheter.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Godt arbeidsmiljø med gode medarbeidere.

Mye reising må påberegnes (normalt 4-12 dager i måneden, men kan forekomme både mer og mindre i perioder).

Base for arbeidssted er i utgangspunktet tiltenkt Oslo, men Stjørdal og Bergen kan også vurderes.

Vi vurderer kandidater til stillingen fortløpende.

Kontaktpersoner

Bogna Aadnevik
Innkjøpssjef
bogna.aadnevik@implenia.com
+4798265740

Kåre Eilefsen

HR-leder, Region Øst

kare.eilefsen@implenia.com

94791866

Søk på stillingen her