Det skriver Bygg21 i en pressemelding fredag.
Bygg21-direktør Sverre Tiltnes og styremedlem Jon-Olav Sigvartsen delte ut prisen til byggesaksavdelingen i kommunen.
– Vi ble veldig glade for dette. Godt samspill mellom næring og utbyggere kommer av god kommunikasjon og at vi er innstilt på å hjelpe hverandre best mulig, sa Kjetil Hartvedt i Nannestad kommune, som sammen kollega Elisabeth Mo Wroldsen mottok det betongstøpte Beste Praksis-trofeet og et diplom med begrunnelsen.
«Nannestad kommunes byggesaksavdeling har etablert Beste Praksis når de svarer alle byggesøknader innenfor fristen tre uker etter at søknad er mottatt. Gjennom tidlig dialog mellom kommunen og utbygger, gjensidig respekt og en løsningsorientert kultur, blir fristen holdt i alle byggesaker selv om noen kan være uklare eller mangelfullt dokumentert», står det i begrunnelsen.
«Byggesaksbehandlingen i Nannestad kommunen setter standard for andre med gode interne rutiner, god tilgjengelighet og god kommunikasjon og samhandling på tvers av områder», heter det videre.
– Hele bygg- og eiendomsnæringen må finne, dele og ikke minst bruke beste praksis. På den måten kan vi redusere kostnadsnivået med 20 prosent. Beste Praksis-hammeren skal synliggjøre den praksisen vi alle bør ta etter. Vi håper anerkjennelsen kan inspirere andre til å følge etter, sier Sverre Tiltnes i pressemeldingen.
- Nøkkelord
- Bygg
- Prisutdeling