Prosjekt- og systemansvarlig Optimera Handel

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med mer enn 160 utsalgssteder, 1900 ansatte og over 10 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Flisekompaniet og Byggi.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 170.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Til nyopprettet stilling i Optimera Handel søker vi nå Prosjekt- og systemansvarlig

Vedkommende vil ha ansvaret for å utarbeide, implementere og forvalte Optimera Handels IT strategi med operasjonell effektivitet og fornøyde kunder som mål. Optimera Handel skal levere effektive og brukervennlige løsninger for kjede- og butikkdrift som bidrar til gode handleopplevelser på tvers av salgskanalene. Rollen vil sette krav til utstrakt samarbeid med prosesseiere i forretningen og med våre eksterne leverandører av IT-tjenester.

Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og utvikle, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver

  • Du vil ha hovedansvar for utvikling og oppfølging av digitale salgskanaler og systemer i henhold til Optimera Handel sin strategi på området
  • Du vil ha ansvaret for kvalitetssikring og distribusjon av stamdata / grunndata til våre medlemmer
  • Du vil fungere som et bindeledd mellom forretningsenhetene og våre leverandører av digitale tjenester
  • Du er ansvarlig for at det blir gitt gode opplæringstilbud på våre systemer til medlemmer
  • Du vil ha et generelt ansvar for å bidra til utvikling av systemer for effektiv butikk- og kjededrift.
  • Du vil både lede- og jobbe i prosjekter og tar selv initiativ til å presentere tiltak som kan bidra til bedre resultater
  • Noe reisevirksomhet til forhandlere når dette er nødvendig

Kvalifikasjoner og egenskaper

  • Kjennskap til Nobb struktur er en fordel
  • Min 3-5 års erfaring fra Vareportal eller lignende systemer
  • Svært god kjennskap til datasystemer generelt
  • Kjennskap til kassasystemer som Visma/Nextep/CS og lignende
  • Kjennskap til Byggevarebransjens sortiment er en fordel
  • Høyere utdannelse innen IT, økonomi/merkantile fag er en fordel, men relevant erfaring kan erstatte høyere utdanning
  • God formuleringsevne, skriftlig og muntlig, i norsk og engelsk

Personprofil

  • Selvstendig og initiativrik, med høy arbeidskapasitet
  • Fleksibel, løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Gode samarbeidsegenskaper, kontaktskapende og løsningsorientert
  • Strukturert, systematisk og målrettet - med høy gjennomføringsevne

Vi kan tilby

  • Et faglig godt, resultatorientert og inspirerende miljø i et selskap som er i vekst
  • Store utfordringer og gode muligheter for faglig- og personlig utvikling
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Trivelig og hektisk arbeidsmiljø
  • Personlig- og karrieremessige utviklingsmuligheter
  • Spennende jobb i solid firma med ledende posisjon i sitt marked
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo.

Stillingen rapporterer til Forhandleransvarlig, og vil ha utstrakt kontakt med ulike miljøer både internt (kategori, salg, IT-avdeling) og eksternt (forhandlere, leverandører, samarbeidspartnere innen IT).

Ytterligere opplysninger om stillingene kan fås ved henvendelse til vår rådgiver i Orion Search International AS: Helge Frisch + 47 900 98 607.

Søk her

Vis flere stillinger: