Illustrasjonsfoto: Cramo

Cramo med ny strategi på digitalisering og delingsøkonomi

Cramo vil nå satse på digitalisering og delingsøkonomi. 

Selskapet lanserer strategien ”Shape&Share”.

Cramo-konsernet har offentliggjort sin nye strategi for perioden 2017–2020.

Bjørn Melheim

- I den kommende fireårsperioden skal veksten blant annet skje igjennom nye forretningsmodeller, delte ressurser og en bedriftskultur med fokus på innovasjon. Den nye strategien heter «Shape&Share» og tar utgangspunkt i tre megatrender: urbanisering, bærekraft og digitalisering, heter det i melding fra selskapet.

- Digitaliseringen skal sette oss i enda bedre stand til å oppfylle kundens behov gjennom innovasjon. Vi legger stor vekt på å skape gode kundeopplevelser, og ønsker å komme med enda flere fleksible leieløsninger for leie av utstyr og flyttbare lokaler, sier konstituert administrerende direktør i Cramo i Norge, Bjørn Melheim.

- Forbrukerne utnytter i dag delingsøkonomien for å spare tid, penger og miljø ved å dele sine ressurser og eiendeler. Gjennom sin nye strategi ønsker også Cramo å utnytte de økonomiske og miljømessige fordelene som delingsøkonomien (share) gir i bedriftsmarkedet, skriver selskapet.

- Å leie er en bærekraftig handling. Ikke bare gir Cramo sine kunder det utstyret de trenger når de trenger det, men også sin kompetanse på feltet hva gjelder sikker og effektiv bruk av utstyret. På denne måten kan vi også bidra til sikrere arbeidsplasser og bedre miljø, sier Melheim.

I samsvar med den nye strategien tar Cramo også sikte på å dele og utvikle den interne kompetansen ytterliger.

- I utleiesektoren er våre ansatte vårt viktigste konkurransefortrinn. I Cramo skal vi øke fokuset på kompetanse og opplæring av våre ansatte, og dyrke en kultur for innovasjon. Cramo konsern arrangerte for ikke lenge siden et internt «innovation race» med gode resultater, og konsernet vil som resultat av dette etablere en Cramo Innovation Lab. Vår misjon er å skape gode og effektive arbeidsdager for alle, avslutter Melheim.