Leder Byggesak

Bodø ble kåret til Norges mest attraktive by i 2016. Først og fremst fordi vi er svært offensive, gode på samhandling og fordi vi stadig utvikler nye og smarte løsninger. Våre 4000 medarbeidere får det til å skje og utfører det lille ekstra - hver dag! Aldri har Bodøfolk vært stoltere av byen sin, og aldri har det vært mer spennende å jobbe for Bodø kommune.

FirmaBodø kommune
FylkeNordland
StedBodø
Søknadsfrist01.06.2017

LEDELSE – TEKNOLOGI – KUNDEKVALITET

BYGGESAK har ansvaret for behandling av bygge-, delings-, klage og ulovlighetssaker etter plan- og bygningsloven. Tilsyn inngår som del av kontorets arbeidsområde. God informasjon og veiledning er en sentral del av byggesakskontorets oppgaver. I tillegg har kontoret ansvar for saker etter lov om eierseksjonering. Det er 12 ansatte med sterk kompetansebakgrunn som sivilingeniører, ingeniører og jurister.

Det er stor byggeaktivitet i Bodø. Det gir byggesakskontoret mange viktige og spennende oppgaver. Kontoret behandler ca. 500 byggeprosjekter pr år, og tjenestene er selvfinansierte.

Kommunen har startet arbeidet med utvikling av digitalisert løsning for eByggesak i samarbeid med leverandør for å få fram markedets beste løsning. Det er tilsatt prosjektleder til dette arbeidet. Fokus er rettet mot effektiv og rask saksbehandling. Løsningen skal gi grunnlag for digitaliserte søknadsløsninger i bredt samspill med ulike aktører.

Avdelingen inngår i TEKNISK avdeling som med sine 200 medarbeidere jobber med spennende byutviklingsoppgaver, og består av 6 enheter; Byggesak, Byplan, Geodata, Plan- og utbygging, Forvaltning, og Drift og produksjon. Du vil rapportere til Kommunaldirektør Teknisk, og du inngår i direktørens lederteam.

Som leder vil du ha helhetsansvar for avdelingen, økonomi og personal, og utøvelsen av det faglige i avdelingen. Det er i utviklingsperspektivet vi søker en leder, for utvikling av den fremtidige digitale hverdagen i møte med våre innbyggere og næringsliv.

Du må ha sterk endringsvilje, og god forståelse for vår hverdag som ofte kan være krevende.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis på masternivå
  • God faglig kompetanse og forståelse for samspillet mellom fag og politikk
  • Kjennskap til relevant lovverk og forskrifter for vårt område
  • Ledererfaring fra kompetanseenheter, og relevant praksis fra offentlig og privat virksomhet
  • God kommunikasjonsevne, både muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Utviklingsorientert
  • Ønsker å jobbe i team og bidra i utvikling av nye arbeidsformer
  • Støttende og motiverer og inspirerer dine medarbeidere
  • Kreativ og samarbeider godt på tvers i og mellom av avdelinger
  • Målorientert og utøver tydelig ledelse

Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn.

For nærmere informasjon kan du kontakte Knut Andreas Hernes, Kommunaldirektør, mobil: 900 19 506, eller vår rådgiver Rune Frøyslie, mobil 402 82 150. Henvendelser til vår rådgiver vil behandles konfidensielt.

SØKNADSFRIST; 1. juni 2017

MERK.

I det elektroniske søknadsskjema må du fylle inn opplysninger om utdanning og arbeidspraksis ihht krav i Offentlighetsloven. Det er ikke tilstrekkelig kun å fylle inn personalia og laste opp CV.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som ber om konfidensialitet, må grunngi dette særskilt i søknaden. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv etter ønske om å bli utelatt fra søkerlisten. Søkerne vil i tilfellet bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.

For å sende din søknad elektronisk:

SEND SØKNAD

Vis flere stillinger: