Nordbohus med virtuell visning på internett

Nordbohus er den første husleverandøren som tilbyr markedet visning på internett.

Det har alltid vært en utfordring å vise kundene drømmen før den er bygd. Nå kan kundene gå på en virtuell visning på flere av våre boligfelter, sier salgssjef i Nordbohus Stian Moursund. Nordbohus har vunnet Boligprodusentenes Nyskapningspris to ganger, sist i 2005 med The Wall. Nå er det internett som er arena for nytenkingen. En rekke boligfelter i Nordbohus presenteres bredt på egen hjemmeside, med mulighet for å gå på virtuell visning. Her får kundene en fullstendig presentasjon av boligen. Både visuelt sett ved å kunne klikke på hvert rom og gå på visning, men også ved å få tilgang på all annen aktuell informasjon. Både prislister, leveransebeskrivelser osv. kan lastes ned direkte fra hjemmesiden til det enkelte boligfelt. Utviklingen på nett raser av gårde og vi syns det er svært spennende med nye måter å presentere boligfeltene på, sier Moursund. Overveldende respons Markedet setter tydeligvis stor pris på Nordbohus sin måte å selge boliger på. Vi måler jo all trafikk på hjemmesidene til boligfeltene. Vi ser at kundene i snitt er inne på sidene i over ti minutter. Det er svært lang tid i internettsammenheng, og betyr at de finner interessant informasjon. I tillegg er besøkstallene svært høye. I praksis betyr det jo masse kunder i butikken hele døgnet. Salgstallene er jo også et vitnesbyrd på god presentasjon, men de sier nok vel så mye om god prosjektering og ikke minst riktige boligtyper, sier Stian Moursund.