Prosjektingeniør, Dalane

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1300 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

FirmaMesta
FylkeRogaland
StedEgersund
Søknadsfrist19.05.2017

Prosjektingeniør søkes til driftskontrakt Dalane.

Mesta ligger an til å vinne driftskontrakten for Dalane med Statens vegvesen, med oppstart 1. september 2017. Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver av veinettet på fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, i kommunene Sokndal, Lund, Eigersund, Bjerkreim, Hå, Time, Gjesdal og Flekkefjord.

Vi søker etter prosjektingeniør som som skal bistå prosjektleder med oppgaver som er organisert under leders ansvar i driftsområdet. Rollen som prosjektingeniør skal være en operativ og teknisk støtte i kontraktene, samt medansvarlig for tilleggsarbeid og mer salg i prosjektene/kontraktene.

Dersom du har forståelse for praktisk arbeid, er ryddig og trives i en jobb der du må samhandle mye med andre mennesker kan dette være stillingen for deg.

Kontorsted i Egersund.

Kontaktperson for stillingen er distriktssjef Hilde Engevik Jørgensen tlf. 922 22 389

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke stilling hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Sikre at arbeidet gjennomføres ihht. kontraktskrav, samt sørge for dokumentasjon i henhold til interne og eksterne krav
  • Lede prosjektteam ihht. fullmakter fra leder
  • Bistå til implementering av gjeldende økonomirutiner
  • Fakturering og rapportering av økonomiske resultater (periodisering/resultater, budsjett og prognose)
  • Implementere og sikre gode produksjonsstyringsrutiner i kontraktensområdet på oppdrag fra leder
  • Utarbeide og revidere nødvendige planer for gjennomføring av kontrakten(e) (herunder års- og ukeplaner)
  • Implementere gode KHMS rutiner i kontraktsområdet på oppdrag fra leder

Kvalifikasjoner

  • Ingeniør/teknisk utdannelse
  • God økonomisk forståelse
  • Evne til å sette seg raskt inn i og benytte administrative system
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Egenskaper

  • Høy arbeidsmoral
  • Nøyaktig og strukturert
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Positiv og bidragsytende til et godt arbeidsmiljø
  • Du må kunne identifisere deg med våre verdier: fokus, endringsvilje, helhetsansvar og ærlighet

Det tilbys

  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjon og forsikringsordninger
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende arbeidsoppgaver
  • Interne karrieremuligheter

Søk her

Vis flere stillinger: