Byggenæringen tok godt for seg i employer branding-kåring

Flere virksomheter i byggenæringen fikk priser under utdelingen av Gulljegeren i går, en konkurranse som hedrer de beste kommunikasjonsarbeiderne innen rekruttering og employer branding.

 Noen av Norges mest attraktive arbeidsgivere kjempet om gull, sølv og bronse i seks ulike kategorier under prisutdeling onsdag.

- Det er første året vi gjennomfører Gulljegeren, og antall innsendte bidrag tyder på at bransjen har satt pris på å kunne måle krefter med hverandre, sier Hans Petter Stub i Whydentify. Kåringen er et initiativ fra Universum og Whydentify.

- For oss er det viktig å løfte frem og synliggjøre alle de flotte prosjektene som gjennomføres hvert år, rett og slett for å gi en klapp på skulderen, sier Carlo Duraturo i Universum.

Etter juryen hadde gått gjennom alle innsendte bidrag var det klart at DNV GL hadde gjort det godt med hele fem nominasjoner. FINN.no fulgte opp med fire, Veidekke med tre og AF Gruppen og Norconsult med to hver. Øvrige nominerte var Forsvaret, Hydro, Kongsberg Gruppen, Norges Bank, RSM, Skanska, Statoil og Sopra Steria.

- Toppnivået i konkurransen har vært svært høyt. Det er spennende å se bredden i ulike tiltak og virkemidler for å få tak i talentene der ute, sier Duraturo i en pressemelding,

Skanska, FINN.no, DNV GL, Norconsult, Veidekke og Forsvaret gikk alle til topps i sine kategorier.

Forsvaret stakk av med gullet i kategorien Årets helhetlige employer branding, som hedrer godt arbeid gjennom hele året 2016.

Det var dog Norconsult som fikk den høyeste poengscoren på tvers av alle kategorier for sitt event ”De 100 utvalgte”.

Juryen vurderte arbeidene basert på strategi, kreativitet og resultater og besto av:

* Daglig leder Even Bolstad i HR Norge

* Konserndirektør Hege Schøyen Dillner i Veidekke

* Salgsdirektør Steinar Tyssedal i FINN.no

* Head of Group Brand Management i DNV GL Per Buks Christiansen

* Senior markedsfører Stine Barclay Gaasland i Forsvaret

* Daglig leder Carlo Duraturo i Universum Norge

* Partner Hans Petter Stub i Whydentify