Stans flykaoset

Dersom ikke flykaoset stanses øyeblikkelig, bør det få samme utfall som i Redningsselskapet. Det paradoksale er at styreformannen i Avinor, Anders Tallerås, også er styremedlem i Redningsselskapet. Vi kjenner Tallerås som en omgjengelig og fornuftig mann, men i begge disse organisasjonene synes det som om han har møtt bøygen. Med fare for å bli arrestert skal vi ikke nevne hvem det kan være. Men leserne har vel sine oppfatninger.

Det er selvsagt ingen enkel oppgave å lede verken Redningsselskapet eller Avinor. Det er mye ukultur og sterke motkrefter som kjemper mot en hver forandring. Men skal man komme noe sted i en slik organisasjon hjelper det lite at den som leder virksomheten er stiv som en stokk. Skal man få endringer må man ha sevje i årene. Det er når grenen har evne til å bøye seg at den overlever orkankastene. De to kvinnene som leder disse organisasjonene synes ikke å være særlig bøyelig akkurat. Vi er svært opptatt at kvinner skal opp og frem i næringslivet. Men et råd på veien er at man tar av seg noe av den skråsikkerheten som preger enkelte. Skal man oppnå noe må man satse på samspill. Det er slutt på de tider at skipperen hylte og ropte til folk. Nå må skipperen ha folk med seg om man skal holde skuta på rett kjøl. Vi krever i likhet med alle andre at det nå ryddes opp og at alle fly er i rute. Det er en skam det vi nå opplever..