Tina Karp er ny markedsdirektør i byggevarekjeden Carlsen Fritzøe. Foto: Per Olav Berg

Karp ny markedsdirektør i Carlsen Fritzøe

Tina Karp er ny markedsdirektør i Carlsen Fritzøe Handel.

Det skriver Carlsen Fritzøe i en pressemelding mandag.

Karp har 18 år i Maxbø bak seg, hvor hun i ti år jobbet som markedsdirektør.

Det siste året har Tina Karp vært innleid av Stiftelsen Norges Varemesse for blant annet bistå med å omstrukturere og omstille de kommersielle funksjonene i selskapet.

– Tina Karp er en person med lang erfaring fra byggevarebransjen og privateide virksomheter innen varehandel, kjededrift og detaljhandel som vi er glad for å få med oss på laget, sier administrerende direktør Cato Ness i Carlsen Fritzøe.

Karp selv uttaler at hun etter flere år i bransjen fortsatt er sulten på å gjøre noe for byggevarehandelen. Hun sier hun ser frem til den nye jobben i Carlsen Fritzøe (CF).

– Jeg har opplevd CF som svært fremoverlent. Det er lett å se hvorfor CF tar markedsandeler i proffmarkedet, og hvorfor proffkundene melder tilbake at de er svært godt fornøyd med CF. Organisasjonen er godt trimmet for å tilby riktige varer, god logistikk og kundenærhet. I CF er det korte beslutningslinjer, sier hun i pressemeldingen.