Innkjøpssjef

Recover Nordic er spesialister på opprydding og gjenoppbygging etter brann-, vann- og miljøskader. Vi er over 1000 ansatte i Norden og ca 600 i Norge. Vi er Norges ledende selskap innen faget skadebegrensning med en omsetning på over 700 mill. Vi er godkjent for ansvarsrett i flere klasser. Våre kunder er i første rekke forsikringsselskaper, men Recover Nordic har også oppgaver innenfor eiendom, verftsindustrien, offshore, borettslag og i den offentlige sektor. For mer informasjon om selskapet se på www.recovernordic.no. Vårt motto og leveregel er

«Tilbake til hverdagen – så fort som mulig»

FirmaRaadgiverhuset for Recover Nordic
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Selskapet er i vekst og for å ivareta og styrke denne posisjonen, søker vi Innkjøpssjef. Stillingen er nyopprettet, og du vil være sentral i etablering og utvikling av innkjøpsarbeidet. I denne rollen har du ansvar for utviklingen av innkjøp innen prosesser, rutiner, kontroll og koordinering i selskapet. Du har i tillegg kommersielt og juridisk ansvar for å drive gode avtaler og tilbudsprosesser. Du må være en god forhandler og skjønne kommersielle betingelser koblet til innkjøpsprosesser. Du er en nysgjerrig «kremmer» som liker å lære nye ting og drive utvikling både mot leverandører og internt i organisasjonen.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for daglig oppfølgning av konsernavtaler og leverandører
  • Forhandle, følge opp og bygge langsiktige relasjoner med nøkkelleverandører
  • Etablere digitale løsninger for innkjøp, inkludert rutiner for bestilling, godkjenning og attestering av kostnader som sikrer god internkontroll
  • Etablere rutiner for og sikre etterlevelse av systemer for kontroll på selskapets materielle eiendeler
  • Kvalitetssikre og godkjenne bruk av leverandører
  • Holde antall og type leverandører på et optimalt nivå
  • Være bindeleddet mellom leverandører og prosjekter samt rammeinnkjøp
  • Drive utvikling innen definerte kategorier
  • Sikre at våre leverandører oppfyller kravene til seriøsitet, QA og HMS i våre prosjekter
  • Drive egne forhandlinger og støtte selskapet sentralt og regionalt i tilbudsprosesser
  • Strategi for innkjøp av materialer og maskinelt utstyr

Kvalifikasjoner

  • 3 -10 års erfaring med innkjøp til produksjon
  • Erfaring fra forhandlinger
  • Erfaring fra BEA bransjen, eller andre relevante bransjer/industrier

Utdanningsretning

  • Innkjøp, logistikk, MA, økonomi

Personlige egenskaper

  • Relasjonsskapende evner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både internt og eksternt
  • Gode forhandlingsevner
  • Fleksibel
  • Gode samarbeidsevner

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

Vi tilbyr

  • Uformelt og profesjonelt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode utviklingsmuligheter

Andre opplysninger

  • Reisevirksomhet: Anslagsvis 50 reisedager

Kontaktinformasjon

Knut Stormdal

Headhunter / Partner

E-post: knut@raadgiverhuset.no Telefon: +47 909 16 111 LinkedIn: linkedin.com/in/knut-stormdal-03146752

SØK STILLING

Vis flere stillinger: