Nye Veier AS søker Rådgiver kontraktsoppfølging til utbyggingsområde E6 Trøndelag

Nye Veier AS er under oppbygging og har vært operativt siden 1. januar 2016. Selskapet eies av Samferdselsdepartementet og er lokalisert med hovedkontor i Kristiansand og fire utbyggingsområder. Oppstartsporteføljen består av åtte veistrekninger med en investeringsramme på ca. 148 mrd. kroner. Nå arbeides det med etableringen av en slank og effektiv prosjekt- og byggherreorganisasjon som skal sikre helhetlig og kostnadseffektiv utbygging og drift av trafikksikre hovedveier.

Vi ønsker at ledere og medarbeidere i organisasjonen skal være gode rollemodeller og ha komplementær kompetanse. Vi vektlegger egenskaper som nytenkning, høy integritet og en offensiv holdning inn mot prosjektutvikling og gjennomføring.

Nye Veier har et mål om null skader og null miljøulykker i forbindelse med våre aktiviteter. Vi skal alltid prioritere sikkerhet for mennesker og miljø først.

FirmaExperis for Nye Veier
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfrist28.02.2017

Nye Veier AS søker Rådgiver kontraktsoppfølging til utbyggingsområde E6 Trøndelag

Stillingen vil i det daglige arbeide tett opp mot utbyggingssjef og kan inngå i stedlig ledergruppe. Den vil ha relasjoner til øvrige deler av organisasjonen, også eksternt, inkludert leverandører innen relevante områder. Stillingen rapporterer for øvrig til direktør for kontrakt og anskaffelse.

Ansvar og hovedoppgaver:

  • Forvaltning og oppfølging av de konkrete kontraktene inn i prosjektene
  • Intern informasjon i prosjektet om hovedlinjer i kontraktene, herunder å bistå med å avklare innhold og forståelse knyttet til kontraktene
  • Påse at leverandørene leverer i henhold til kontraktsmessige vilkår
  • Løpende rapportering til prosjektledelse og til avdeling for kontrakt og anskaffelse
  • Delta i interne faglige møter og nettverk

Utdannelse:

Utdanning på masternivå.

Kandidater uten slikt utdanningsnivå, men med lang og relevant erfaring innen området, kan også komme i betraktning.

Arbeidserfaring/kompetanse:

  • Relevant prosjekterfaring, inkl dialog med eksterne partnere, gjerne i bygg/anleggssektoren
  • Erfaring med kontrakter og anskaffelser, og daglig forvaltning av slike inn i prosjekter
  • Erfaring med fremdriftsoppfølging
  • God norsk og engelsk formuleringsevne, både muntlig og skriftlig
  • Ønskelig med gode IT kunnskaper og økonomisk forståelse

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner samt godt humør
  • Driv og evne til å ta initiativ for kontinuerlig forbedring
  • Fleksibel og med høy gjennomføringsevne
  • Plettfri vandel
  • Lojal og høy integritet

Søknadsinformasjon:
Registrer din CV og søk på stillingen på www.experis.no

For ytterligere spørsmål om stillingen eller prosessen, kontakt Experis AS ved;

Rådgiver Grethe Hustad, mobil: 93 46 84 44 / e-post: Grethe.Hustad@no.experis.com

Regionsjef Rune Levang, mobil: 92 23 76 97 / e-post: Rune.Levang@no.experis.com

Frist: Snarest - innen 28. februar 2017

Arbeidssted: Prosjektkontor Sluppen, Trondheim

Tiltredelse: Etter avtale

Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.

Vis flere stillinger: