Salgsdirektør Anne Dahl Øiseth i Onninen. 

Onninen øker satsningen på smarthus- og velferdsteknologi

Som en del av Onninens satsing på velferdsteknologi lanseres nå nye pakker og løsninger innen smarthus- og velferdsteknologi på nett. 

– Nå gjør vi det enda enklere for våre partnere å komme i dialog med sine kunder, enten det er sluttbruker i privatmarkedet, kommuner, institusjoner, byggherrer eller andre, sier Anne Dahl Øiseth, salgsdirektør i Onninen.

Denne uken lanseres de første pakkeløsningene fra selskapet.

– Dette er et av flere virkemidler vi ønsker å fokusere på fremover for å ufarliggjøre begrepet samt gjøre det enda enklere for våre kunder å selge inn konsepter og løsninger rundt velferdsteknologi. Det viktigste vi gjøre fremover er å gjøre teknologien tilgjengelig for flere og fortelle at dette både er enkelt og gir store besparelser, sier Øiseth i en melding fra selskapet.

– Vi har hatt mange kommuner og installatører på besøk i velferdshuset vårt på Berger, og det å få vist frem løsninger og konsepter er alfa og omega, både for brukerne og installatøren. Basert på dagens krav og anbefalinger, blant annet fra helsedirektoratet, kan vi i Onninen i samarbeid med våre leverandører tilfredsstille og imøtekomme disse, legger hun til.

Hun peker på at det fremdeles er mye usikkerhet rundt velferdsteknologi.

– Som en stor aktør i elektromarkedet ønsker vi å ta et samfunnsansvar og finne de beste løsningene basert på brukerens behov. Teknologien er velkjent og sikker og i samarbeid med våre partnere og leverandører besitter vi svært mye kompetanse vi nå ønsker å bruke ut i markedet. Vi utvikler nå fortløpende materiell som våre partnere skal nyte godt av slik at de kan ta en posisjon i markedet innen smarthus og velferdsteknologi, avslutter Øiseth.