Elektrikerlærling Synnøve Nystad-Johnsen er en av ansiktene i Assemblins annonsekampanje. Foto: Assemblin

Assemblin frir til rørleggere og elektrikere på alle plattformer

Den nordiske installasjon- og servicebedriften Assemblin går ut på radio, på nettavisene, Facebook og egne nettsider for å tiltrekke seg rørleggere og elektrikere på Østlandet.

– Assemblin går inn i 2017 med rekordstor ordrereserve. Vi har ambisiøse, men realistiske mål om vekst i tiden fremover og har stort behov for nye, dyktige medarbeidere i mange funksjoner og flere fag, uttaler HR-sjef Knut Kjelsås i en pressemelding fra Assemblin.

Administrerende direktør Torkil Skancke (til venstre) Hansen og HR-sjef Knut Kjelsås i Assemblin. Foto: Assemblin

– Det siste året har vi jobbet målrettet for å hente inn kompetanse på ingeniør- og prosjektledernivå. Dette arbeidet har vært svært vellykket og er en viktig del av strategien vår om å bygge opp den beste tekniske kompetansen innenfor fagene våre. Kampanjen vi gjennomfører nå i februar, retter seg i første rekke mot rørleggere og elektrikere. Vi har behov for flere medarbeidere ved alle avdelingene våre i Østfold, Oslo, Akershus, Vestfold og Buskerud. Vanligvis søker vi etter medarbeidere avdeling for avdeling, men denne gang har vi valgt å gå ut med en felles kampanje. Responsen så langt har vært over all forventning. Vi har fått mange henvendelser fra potensielle nye medarbeidere, sier han.

Rekrutteringskampanjen ble innledet med riksdekkende radiospotter mandag, og radioreklamen vil gå ut hele neste uke. Onsdag ble kampanjen utvidet med bannerannonser på alle Amedias nettaviser i Oslofjord-området. Parallelt er det satt ekstra trykk på Facebooksidene, og Assemblin har også rigget hjemmesidene sine spesielt for å ta imot henvendelser fra jobbsøkere, skriver de i pressemeldingen.

– Vi har bevisst senket terskelen for å melde sin interesse og komme i dialog med oss. Søknadsprosesser kan ofte være så formelle og arbeidskrevende at det kanskje forhindrer noen fra å ta kontakt. Nå ber vi bare om en SMS eller en e-post med navn og telefonnummer. Deretter tar vi selv kontakt med hver enkelt og avtaler en første prat, sier Kjelsås i meldingen.