Avtalen har også opsjon om forlengelse og innebærer leveranse av alle typer standarder, både nasjonale og internasjonale. Standard Online har over 200.000 standarder i sitt sortiment.
- Vi er svært fornøyde med at DNV GL har valgt Standard Online som leverandør av standarder for kommende treårs periode. Vi opererer i et globalt marked i konkurranse med store internasjonale distributører, og avtalen med DNV GL viser at vi kan være med å «spise kirsebær» med de store. Den internasjonale standardiseringsbransjen er i rivende utvikling, ikke minst hva gjelder digitalisering, og med denne avtalen viser vi at vi ligger i fremste rekke, sier Harald Hesselroth, administrerende direktør i Standard Online.
DNV GL opererer i mer enn 100 land og leverer klassifikasjon, teknisk pålitelighetsanalyse og sertifiseringstjenester til kunder innenfor en lang rekke sektorer. DNV har vært kunde hos Standard Online i mange år. Da DNV og GL fusjonerte i 2013 førte økningen av antall brukere i den digitale abonnementsløsningen til at avtalen ble mer omfattende.
- For DNV GL har det vært avgjørende å kunne tilby våre ansatte en sikker og stabil webløsning med skreddersydd innhold som til enhver tid dekker selskapets behov. I stramme økonomiske tider er selvsagt konkurransedyktig pris vesentlig. Et godt samarbeid med vår kundekontakt gir oss også muligheten til å påvirke videreutviklingen av den digitale abonnementsløsningen. Et intuitivt og enkelt brukergrensesnitt er svært viktig for våre ansatte, sier Ingunn Lindvik, bibliotekar i DNV GL og administrator av abonnementet.
Prosessen med å gi tilbud til DNV GL startet ved at Standard Online ble invitert til en anbudskonkurranse på forsommeren 2016. I løpet av sommeren var mange ansatte med på å kvalitetssikre tilbudet.