Prosjektingeniør

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1300 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

FirmaMesta
FylkeAust-Agder
StedArendal
Søknadsfrist09.02.2017

Prosjektingeniør/dokumentcontroller.

Dersom du har forståelse for praktisk arbeid, er ryddig og trives i en jobb der du må samhandle mye med andre mennesker kan dette være stillingen for deg.

Vi ser etter en prosjektingeniør i Arendal Vest som ønsker å være med på å skape de beste resultatene for distriktet. Du har helst erfaring også fra dokumenthåndtering og rapportering.

Kontorsted vil være på rigg Skarpnes.

Din hovedoppgave blir å bistå prosjektleder med oppgaver som er organisert under leders ansvar i driftsområdet. Rollen skal være en operativ og teknisk støtte i kontraktene, samt medansvarlig for tilleggsarbeid og mersalg i prosjektene/kontraktene.

Stillingen vil medføre noe reising da det også vil være oppgaver i Arendal Indre (Åmli-området)

Kontaktperson for stillingen er Olav Osa, tlf 952 70 105.

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke stilling hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Sikre at arbeidet gjennomføres ihht kontraktskrav, samt sørge for dokumentasjon i henhold til interne og eksterne krav
  • Lede prosjektteam etter fullmakter fra leder
  • Bistå til implementering av gjeldende rutiner
  • Tett samarbeid med- og rapportering til prosjektledere.
  • Fakturering og rapportering av økonomiske resultater
  • Implementere og sikre gode produksjonsstyrings-, dokumentasjons og rapporteringsrutiner i kontraktensområdet på oppdrag fra leder
  • Utarbeide og revidere nødvendige planer for gjennomføring av kontrakten(e) (herunder års- og ukeplaner)
  • Implementere gode KHMS rutiner i kontraktsområdet på oppdrag fra leder

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå.
  • Generell god datakompetanse
  • Fokus på kvalitet og systematisk arbeid
  • God økonomisk forståelse
  • Evne til å sette seg raskt inn i og benytte administrative system
  • Erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver eller entreprenør tillegges vekt

Egenskaper

  • Høy arbeidsmoral
  • Nøyaktig, systematisk og strukturert
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Serviceinnstilt, positiv og bidragsytende til et hektisk og godt arbeidsmiljø

Det tilbys

  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjon og forsikringsordninger
  • Godt arbeidsmiljø
  • Interne karrieremuligheter

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: