Firma | Sel kommune |
Fylke | Oppland |
Sted | Otta |
Søknadsfrist | 12.02.2017 |
Sel kommune står fremfor flere store utbyggingsprosjekter innenfor VA, skolebygg og boliger for funksjonshemmede. Med bakgrunn i dette, samt behov for å videreutvikle et lederteam basert på komplementær kompetanse, tydelig struktur og felles ansvar, søker vi for nyopprettet stilling, Kommunalsjef for plan-, teknikk og eiendom.
Kommunalsjefen er en del av kommunens toppledelse som vil bestå av rådmann og tre kommunalsjefer. Organisasjonsmodellen er basert på 2-nivåmodell, dvs. to beslutningsnivå. Kommunen har i dag 20 virksomheter og 2 staber.
Du vil få et overordnet lederansvar og har rådmannens delegerte fullmakter. Innenfor den gitte struktur vil kommunalsjefenes rolle i rådmannens ledergruppe bygge på den enkeltes kompetanse og erfaring.
Endelig fordeling av oppfølgingsansvar av virksomhetsområder vil bli gjort når ny ledergruppe er på plass.
Arbeidsoppgaver
- Videreutvikle og forsterke kommunens rolle som samfunnsutvikler og profesjonelltjenesteyter.
- Oppfølgingsansvar for tekniske tjenester som vei, vann og avløp (VA), plan og byggesak, miljø, brann og feievesen, bygg og anlegg, eiendomsforvaltning og utbyggingsprosjekter.
- Utfordre og videreutvikle gode relasjoner til samarbeidende kommuner, næringsliv og regionalt / statlig nivå
- Være synlig i ulike arenaer som anses relevante for kommunens fremtidige samfunnsutvikling.
- Strategisk utviklingsarbeid.
- Resultat-, budsjett- og personalansvar for virksomhetsledere innen området.
- Saksforberedelse til politiske organ
- Oppfølging av større investeringer
- Kontinuerlig arbeid med internkontroll og risikostyring
- Rekruttering av fagkompetanse
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig teknisk utdanning på høyskolenivå, men særlig bred relevant
- erfaringsbakgrunn kan kompensere for manglende formalkompetanse
- Bred ledererfaring innen økonomistyring, organisasjon- og endringsledelse i
- kombinasjon med bred og allsidig ledererfaring fra offentlig og/eller privat sektor.
- Bred ledererfaring fra prosjektbasert arbeid, gjerne større planprosesser, utvikling-
- og utbyggingsprosjekter.
- Forhandlingsvant og innehar en bevisst holdning til arbeidsgiverrollen.
- Gjerne kunnskap til offentlige anskaffelser.
- Erfaring fra arbeid i spenningsfeltet mellom fag, politikk og administrasjon.
Egenskaper
- Har gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner.
- Er omgjengelig, tydelig, uredd og handlekraftig.
- Evner å ha et helhetlig og overordnet perspektiv.
- Er omstillings- og utviklingsorientert og evner å lede under endring.
- Forstår premissene for ledelse i en politisk styrt organisasjon.
- Har god kjennskap til aktuelle fagområder.
Vi tilbyr
- Stillingsbrøk: 100%
- Lønn etter avtale
- Mulighet til selv å påvirke innholdet i stillingen
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP
Annet
Sel kommune ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Vi gjør oppmerksom på at det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste etter at søknadsfristen er ute. Søkere som ønsker at søknaden blir behandlet konfidensielt opplyser om dette og grunngir dette særskilt i søknaden. I de tilfeller vi ikke finner tilstrekkelig begrunnelse for å bli unntatt offentlighet, vil vi ta kontakt tilbake.
For nærmere informasjon om stillingen og ønske om en uforpliktende og konfidensiell samtale, kontakt Prime People AS ved John Holen tlf. 924 31 993.
Alle henvendelser til Prime People behandles konfidensielt, også overfor oppdragsgiver i innledende fase.
Søknadsfrist; Snarest og senest 12.februar 2017.
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Sel kommune, Otta
- Fylke Oppland