Kontrakten omfatter beredskap, service og vedlikehold av ferje- og hurtigbåtkaier i Midt-Norge og Buskerud og har en varighet på fire år med mulighet for to års forlengelse. Illustrasjonsfoto: Anne Marit Øksenvåg Johanse/Statens vegvesen

Mesta lavest på fergekaier i Midt-Norge

Statens vegvesen har mottatt seks tilbud på vedlikeholdskontrakten for ferje- og hurtigbåtkaier i Midt-Norge, og Mesta ligger best an.

Kontrakten har en varighet på fire år med opsjon på to års forlengelse.

Kontrakten omfatter beredskap, service og vedlikehold av alle statlige og fylkeskommunale ferjekaier i Møre og Romsdal, Sør Trøndelag og Nord Trøndelag. Den gjelder også elleve hurtigbåtkaier i Møre og Romsdal og én i Nord Trøndelag. I tillegg skal det utføres service og beredskap på ferjekaiene Svelvik og Verket i Buskerud.

Her er tilbudene:

  • BMO Entreprenør: 117.480.000 kr
  • Nordvest Sveis: 106.576.154 kr
  • Mesta: 96.619.258,63 kr
  • Secora: 141.977.147 kr
  • Implenia Norge: 139.340.185 kr
  • SR Seaservice: 146.156.800 kr

Tilbudene skal nå gjennomgås og kontrollregnes. Planen er å tildele kontrakten i løpet av en måned, skriver Statens vegvesen i en pressemelding.