Her fra Farveringens sentrallager på Kløfta. Foto: Malorama

Malorama etablerer ny faghandelskjede

Malorama skal nå etablere en ny faghandelskjede som skal ha fokus på lokal tilhørighet og lokalkunnskap.

– Den nye faghandelskjeden skal etableres for å gi et godt tilbud til kunder som ønsker Farveringen som grossist- og logistikkpartner, samt ønsker å drive sine butikker med sterk lokal forankring og fagkunnskap. Mange faghandelskonsept går i retning av sterke felles kjedekonsepter inkludert felles sortimentsstyring, felles datasystemer og felles markedsføring. Ikke alle faghandelsbutikker ønsker å være med på dette, heter det i en pressemelding fra Malorama.

Nils Sund

– Vår nye kjede skal være en kjede for butikker hvor lokal tilhørighet og lokalkunnskap er viktigere enn en sterk kjedeprofil. Flere butikker har anmodet oss om å etablere et slikt kjedekonsept, sier konsernsjef Nils Sund i Malorama.

Jonhild Bjerkli som frem til i dag har vært key account manager for faghandel hos Farveringen, vil fra 2017 bli ansatt i Malorama som kjedeleder for den nye faghandelskjeden.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på spennende og nye utfordringer. Om det er butikker som synes dette høres interessant ut er det bare å ta kontakt. Vi vil arrangere et eget informasjonsmøte på nyåret for interesserte, sier Jonhild Bjerkli.

Kjedens navn vil bli offentliggjort på nyåret.