– Vi har satt oss høye mål og skal være en premissleverandør på trafikksikkerhet, sier Jon Ola Stokke,
administrerende direktør i Ramudden Norge i en pressemelding.
Ifølge Ramudden vil den nye LED-skjermen vil sikre presis og godt synlig informasjon til trafikanter.
Den nye heldigitaliserte LED-skjermen har blant annet sanntidsinformasjon og mulighet for å sende ulike typer av informasjon.
– Det er dokumentert at riktig og god informasjon skaper en beroligende effekt i trafikken. Ved å gi
trafikanter rett informasjon til rett tid kan man eksempelvis bidra til å dempe irritasjon over kø og
opplyse om hvor lenge man må påregne å vente. LED-skjermen er unik hva gjelder fleksibilitet, noe
som skal komme trafikanter og de som arbeider langs veien til gode, sier Stokke.
Skal bli landsdekkende i Norge
Foreløpig har Ramudden investert i én heldigitalisert LED-skjerm, men selskapet utelukker ikke at det
vil komme flere.
– Vi har lagt en ekspansiv plan for de neste årene og har eiere som er villig til å investere i løsninger
som vil gi oss vekst og ikke minst øke trafikksikkerheten. LED-skjermen er et slikt tiltak og er en stor
investering for oss. Det er ingen hemmelighet at vi har konkrete planer for etableringer på Østlandet.
Med den byggeaktiviteten som pågår og planlegges i denne landsdelen, er det naturlig at vi vil satse
tungt når vi først etablerer oss der, sier Stokke.
Ramudden
Ramudden ble etablert i Sverige i 2005. Ambisjonene for Norge er store, innenfor 3-5 år er målsettingen å være en landsdekkende aktør innen veisikring.
Ramuddens hovedeier, IK Investment Partners, har ifølge pressemeldingen finansielle muskler for å støtte opp en ambisiøs satsning i Norge.
- Dette inkluderer også oppkjøp dersom det skulle bli aktuelt, skriver selskapet i meldingen.