Controller

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1300 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

FirmaMesta
FylkeNordland
StedBodø
Søknadsfrist04.12.2016

Er du engasjert, selvgående og beskriver deg selv som en lagspiller? Da bør du lese videre!

På grunn av ny organisasjon trenger vi å styrke teamet vårt med en ny controller i distrikt Nordland.
Distrikt Nordland består av flere driftskontrakt med Statens Vegvesen samt drift av Bodø Lufthavn, og en del øvrige produkter for vei og trafikksikkerhet.
Det er ingen forutsetning at du har jobbet med dette tidligere, men at du synes fagområdet virker spennende. Stillingen rapporterer til distriktssjef og inngår i hans ledergruppe.

Som controller har du ansvaret for IT og økonomi funksjonen i distrikt Nordland. Controlleren skal bistå prosjektledere, prosjektingeniører og formenn i deres oppfølgingsarbeid av kontraktene/prosjektene og tilrettelegge for gode system og rutiner. Du vil også få ansvar for opplæring i systemer og rutiner. Arbeidssted: Bodø, men en del reisevirksomhet må påregnes.

For ytterligere informasjon om stillingen ta kontakt med distriktssjef Thomas Lundstrøm, tlf: 953 03 385.

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonal og etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging av, løpende utfakturering og tidsfrister
  • Ansvar for økonomirapportering og budsjettering, og økonomiske analyser
  • Oppfølging av inntekter, kostnader, økonomiske nøkkeltall og prognoser
  • Være superbruker innen systemer for prosjektstyring, planlegging og oppfølging
  • Identifisere økonomiske muligheter i kontraktene/prosjektene
  • Bistå prosjektleder i kalkulasjon

Kvalifikasjoner

  • Bachelor og eller mastergrad i økonomi
  • Erfaring med rapporterings- og analyseverktøy, herunder Excel
  • Gode teoretiske og praktiske kunnskaper innen økonomistyring
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Du må disponere egen bil

Egenskaper

  • God evne til samarbeid med sikte på å skape resultater i fellesskap
  • Evne til å omsette analyser til praktiske råd og tiltak
  • Du jobber systematisk og strukturert, og tørr å prioritere
  • Du har evnen til å se helheten og ikke bare detaljene

Det tilbys

  • En spennende stilling i ett godt og dynamisk arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn, pensjons- og forsikringsordninger
  • Et team som jobber sammen mot et felles mål

Søk her

Vis flere stillinger: