Firma | Optimera |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 16.11.2016 |
Til å lede og videreutvikle selskapets innkjøpsavdeling søker vi en Supply Chain Manager
Stillingen er leder for avdelingene innkjøp og fakturamatch med totalt 24 ansatte. Som Supply Chain Manager har du ansvaret for inngående vareflyt og varepåfyll til hele Optimera, inklusiv datterselskaper. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!
Arbeidsoppgaver
- Lede, utvikle og motivere en avdeling med 24 ambisiøse medarbeidere fordelt på fire team og en avdeling (fakturamatch) i Kristiansand
- Sikre god drift i avdelingene, herunder optimalisering av inngående varestrøm, kvalitetsoppfølging, ressursplanlegging, arbeidsfordeling og kommunikasjon utad
- Prosjektledelse og -deltakelse i både logistikkprosjekter og tverrfaglige prosjekter
- Budsjett- og resultatansvar
- Være en ressursperson innen logistikk og vareflyt for andre avdelinger i organisasjonen, samt sikre god og tett relasjon med kategori, salg og logistikk
Kvalifikasjoner og egenskaper
- Høyere utdannelse innen økonomi og/eller logistikk
- Minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- Ledererfaring og gode lederegenskaper
- Erfaring fra vareflyt (inn- og utgående) og god kjennskap til detaljhandel
- Erfaring fra analyse- og prosjektarbeid
- God kjennskap til relevante datasystemer innen logistikk, og erfaren bruker av andre relevante verktøy
- God formuleringsevne, skriftlig og muntlig, i norsk og engelsk
Personprofil
- Du er en leder som skaper engasjement, ansvarsfølelse og trivsel
- Tillitvekkende, både faglig, som person og som leder
- Du er ambisiøs på dine medarbeideres og selskapets vegne
- Gode samarbeidsegenskaper, kontaktskapende og løsningsorientert
- Strukturert, systematisk og målrettet - med høy gjennomføringsevne
- Analytisk tilnærming, samt evnen til å løse komplekse problemstillinger
- Ikke redd for å ta på seg arbeidsoppgaver utenfor stillingsbeskrivelsen
- Selvstendig og initiativrik, med høy arbeidskapasitet
Vi kan tilby
- Trivelig og hektisk arbeidsmiljø
- Personlig- og karrieremessige utviklingsmuligheter
- Spennende jobb i solid firma med ledende posisjon i sitt marked
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo. Stillingen rapporterer til Kategori- og logistikkdirektør og vil være en del av ledergruppen i divisjonen kategori og logistikk.
Ytterligere opplysninger om stillingene kan fås ved henvendelse til våre rådgivere i Orion Search International AS: Helge Frisch 900 98 607 eller Tore Svalastog 934 94 900.