Landmålere

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7600 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeSør-Trøndelag
StedTrondheim
Søknadsfrist01.11.2016

Når et nytt veganlegg skal bygges er det mange brikker som må falle på plass. En av disse er å forestå oppmåling av det nye veganlegget og avholde oppmålingsforretninger med berørte grunneier. Vi vil gjerne ha hjelp av deg til dette! Arbeidet er utfordrede og variert. Hos oss blir du en del av et kompetent miljø som vil gi deg gode muligheter for faglig utvikling.

Eiendomsseksjon består av ca 30 medarbeidere fordelt på kontorstedene Molde, Ålesund, Steinkjer og Trondheim.

Til vårt kontorsted i Trondheim har vi nå to ledige stillinger som landmåler.

Hva skal du jobbe med:

Som landmåler hos oss vil jobben din bestå av blant annet klarlegging av eiendomsforhold, merking og måling av veggrenser, bestyre og/eller være etatens representant i oppmålingsforretninger. Jobben medfører en del kontorarbeid i form av bearbeiding av måledata, utarbeidelse av arealkart etc. Du må også kunne ivareta andre landmålingsoppdrag, som for eksempel terrengmodeller, kontrollmålinger og stikking av vei. Oppgavene utføres både med egne ressurser og innleide konsulenter. Oppgavene er selvstendige, men medfører også tverrfaglig samarbeid i seksjonen og etaten for øvrig.

Hvem er du?

Du har minimum 3 - årig høyskole eller universitetsutdannelse med relevant fagkrets eller teknisk fagskole innen landmåling. Det kreves førerkort for personbil og gode norskkunnskaper(skriftlig og muntlig)

Vi ser spesielt etter personer som har erfaring fra oppmåling i offentlig sektor. Erfaring med oppmålingsforretning, matrikkel, eiendomsforvaltning og kjennskap til dataverktøy som GisLine vil bli tillagt vekt. Gode IT-kunnskaper og kunnskap om GIS samt interesse for arbeidsledelse og anskaffelse/styring av innleide landmålerressurser er også en fordel. Vi søker personer som er strukturert, selvstendig og faglig trygg. Du er samarbeidsorientert og bidrar til å ivareta etatens store kontaktflate mot private grunneiere og til at seksjonens når sine mål.

Hva kan vi tilby?

Statens vegvesen ønsker en arbeidsplass preget av humør og omsorg. Du kan alltid få faglig veiledning både fra ledere og kolleger, og du blir ivaretatt gjennom et ryddig og solid regelverk. Vi vil du skal kunne kombinere jobb og fritid på en god måte, og vi mener vi er flinke til å tilpasse for deg i den livssituasjonen du er i.

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Fra lønnen trekkes 2 % pensjonstilskudd til Statens pensjonskasse. Videre kan vi tilby gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt mulighet for etter- og videreutdanning.

Annet:

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Nærmere opplysninger om stillingen gis av seksjonssjef Sonja Hollås tlf. 74122630/ 90501144.

Søknad med CV sendes elektronisk. Vi setter pris på om du har anledning til å laste opp dine vitnemål. Hvis du ikke har denne muligheten, ber vi om at du tar med bekreftede kopier av vitnemål og attester ved et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. En anmodning om å være unntatt offentlighet må grundig begrunnes i søknaden med hjemmel i § 25 i offentlighetsloven. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Søk her

Vis flere stillinger: