- Vi kommer til å skrive om folkene som jobber i Skanska, om prosjektene våre og om det vi leverer til samfunnet. Målet vårt er at alle leserne, enten de er kunder, potensielle ansatte eller jobber i Skanska kan lære noe nytt om selskapet vårt og prosjektene våre når de leser magasinet, forteller Pål Syse.

Skanska lanserer digitalt magasin

Skanska har nå lansert en ny versjon av sitt kundemagasin Relasjon. 

Nye Relasjon er et digitalt magasin som er tilpasset alle digitale plattformer med et innhold som er optimalisert for deling i sosiale medier.

- Vi er midt i en digital revolusjon når det gjelder måten vi konsumerer medier på. Det er dette vi tar konsekvensen av når vi blir heldigitale i vår kommunikasjon, forteller Pål P. Syse, konserndirektør med ansvar for kommunikasjon i Skanska Norge.

Helt siden 2001 har Skanska gitt ut kunde og ansatte-magasinet Relasjon. Nå er det imidlertid slutt på det tradisjonelle papirmagasinet.

- Vi kommer til å skrive om folkene som jobber i Skanska, om prosjektene våre og om det vi leverer til samfunnet. Målet vårt er at alle leserne, enten de er kunder, potensielle ansatte eller jobber i Skanska kan lære noe nytt om selskapet vårt og prosjektene våre når de leser magasinet, forteller Syse.

Syse har forståelse for at enkelte kommer til å savne den det gamle papirmagasinet, men håper at leserne vil erfare at fordelene med et digitalt format oppveier ulempene.

- En jevn publiseringstakt gjør at vi kan være mer dagsaktuelle, og muligheten til å kombinere video, tekst og bilder gjør også at innholdet kan presenteres på en mer engasjerende måte, forteller Syse, som innrømmer at han er spent på mottakelsen, både internt og eksternt.

- Så langt har det imidlertid gått over all forventning. Det har vært flere tusen innom nettsiden de første to dagene, og de som besøker siden er også innom mange av artiklene, sier han.

- Jeg tror mange andre større selskaper kommer til å gjøre tilsvarende digitale grep fremover. Det er ikke bare de store avishusene som må tilpasse seg de nye medievanene. Det gjelder også alle vi andre som har historier vi ønsker å fortelle. Vi må nå leserne der de er, og da må vi være digitale, avslutter Syse.

Du kan lese Relasjon her