FM-konferansen 2016

StedFornebu, Australia
ArrangørMBEF og TFSK
Fra17.10.2016
Til17.10.2016
TidspunktMandag kl 9.00 - 17.30

Endring i behov, krav og utfordringer • FM har fra første dag en viktig rolle i bygningens livsløp • Hvordan utvikle FM internt? • Arbeidsmiljøet – suksessfaktor i strategiske FM- mål • Hva vektlegges i utdannelsesprogrammene – og hvorfor? • Hva bør en FM-leverandør forvente av en god oppdragsgiver? • Servicetilbud i bydelsområder – hvordan kan FM bidra? • Nettverksbygging og tapas-servering

Facility Management (FM) er fortsatt en profesjon i utvikling og vekst her til lands. Det legges sterkere vekt på faglig profesjonalisering både hos de som vurderer behov
og anskaffelser for støttetjenester til kjernevirksomhetene, og hos de som tilbyr ålevere tjenestene.
Mens laveste kostnad tidligere var et hovedmål ved enhver anskaffelse får FM nå større påvirkning på verdiskaping og tilleggsverdier for eier, bruker og samfunn ved rett
balanse mellom kvalitetskrav, tjenestebruk og kostnader. Derfor vil FM også spille enviktig rolle ved utforming av arealer.
Samtidig skjer raske endringer i samfunn, markeder og teknologi som vedvarende påvirker typer av behov, utforming av tjenester og valg av leveringsmåter: egenproduksjon og/eller tjenestekjøp.Dette skaper nye utfordringer for blant annet strategiske valg innen FM, kompetanse, organisering, teknologibruk og ledelse.

Målgruppe:
Konferanseprogrammet bør være til inspirasjon og nytte for ledelsesmiljøene på ulike nivåer, både hos dem som har ansvar for et velfungerende virksomhetsmiljø i kjernevirksomhetene, og dem som tar mål av seg til å levere det som trengs - med rett kvalitet og til rett kostnad.

Påmeldingsfrist: 3. oktober

Program og påmelding