Tilbudene varierte mellom 333 og 568 millioner kroner, eksklusiv merverdiavgift. Veidekke Entreprenør AS leverte det nest laveste tilbudet, som lå fem millioner over tilbudet fra Vistal/HAK Entreprenør, mens utenlandske entreprenører dominerte resten av lista. Kinesiske Sichuan Road & Bridge Group er desidert dyrest.
- Vi er veldig glad for den store interessen og at vi har fått så mange som sju tilbud. Vi er også fornøyde med å ha fått tilbud som vi kan leve med innenfor budsjettrammen, sier prosjektleder Kaare Ramberg i Statens vegvesen.
Kontrakten omfatter både stålkonstruksjonen, vegtilknytning på begge sider av brua og arbeidet med å rive den gamle brua.
Statens vegvesen skal nå kvalitetssikre og kontrollregne på tilbudene, med sikte på å inngå kontrakt i oktober. Det er ventet at arbeidet med anleggsveger og peling for brufundament, kan starte på senhøsten.
Innkomne tilbud:
- Arbeidssfelleskap VISTAL / HAK Entreprenør AS: 332.559.736,-
- Veidekke Entreprenør AS: 337.571.012,-
- Sichuan Road & Bridge Group: 568.151.203,89
- Bladt Industries As: 380.179.920,45
- Arbeidsfellesskap Porr Infrastructure/LNS AS: 378.995.000,-
- Arbeidsfellesskap AF Gruppen/MT Højgaard: 406.916.742,60
- Arbeidsfellesskap TOTO Construction/KNAS: 427.466.902,30