Multiconsult søker Seksjonsleder Facility Management

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom 45 kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre mer enn 2000 medarbeidere.

Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende seks forretningsområder: Bygg & eiendom, Industri, Olje & gass, Samferdsel & infrastruktur, Energi og Miljø & naturressurser.

FirmaMulticonsult
FylkeOslo
Søknadsfrist11.09.2016

Til en nyopprettet stilling, søker vi nå en person som skal ha ansvar for den operasjonelle delen av Multiconsult sin interne Facility Management (FM) funksjon. Målet er at den interne daglige driften skal kjennetegnes ved effektivitet, service, kvalitet og lønnsomhet. Ansvaret omfatter kontordrift med tilhørende tjenester tilknyttet utvalgte eiendommer på Østlandet. Stillingen rapporterer til Avdelingsleder Facility Management, intern service.

Arbeidsoppgaver

  • Seksjonsleder FM har daglig operasjonelt driftsansvar for eiendommene som er tilknyttet Region Østlandet, samt alle fritidseiendommer for Multiconsult i Norge.
  • Brann- og sikkerhetsansvarlig for lokasjonene underlagt stillingen
  • Ansvarlig for FM/driftsportal
  • Sørge for etterlevelse med selskapets HMS retningslinjer/Miljøfyrtårnsertifisering
  • Ansvarlig for driften av selskapets felles biler
  • Ansvarlig for at verneutstyr er tilstrekkelig og operasjonelt for selskapets konsulenter/rådgivere
  • Personalansvar for sentralbord
  • Ansvarlig for at sentralbordfunksjonen drives i henhold til selskapets retningslinjer
  • Ansvarlig for god brukermedvirkning i drift og utvikling av arbeidsplassen
  • Iverksette og gjennomføre planlagte vedlikeholdsoppgaver etter leiekontraktens og Multiconsults bestemmelser
  • Oppfølging og rapportering av avvik fra FM budsjett for de ansvarsområder underlagt stillingen
  • Rapportering av nøkkeltall for Facility Management
  • Bistå med innkjøp av FM relaterte tjenester og varer
  • Oppfølging av serviceavtaler med leverandør og rapportering av avvik
  • Lede lokale driftsmøter med bla ledelsen, vernetjenesten, medarbeiderrepresentantene mm
  • Lede driftsmøter med leverandører
  • Kontinuerlig rapportere og bidra til forbedringstiltak
  • Delta på kurs og aktivt sørge for egen utvikling innenfor Facility Management
  • Arbeidsoppgaver kan og vil endres i tråd med selskapets og FMs langtids ambisjoner og perspektiv
  • Utarbeide dokumentasjon til FM portal

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, minimum på Bachelornivå eller lignende
  • Minimum 4 års relevant Facility Management erfaring eller erfaring innen eiendomsforvaltning
  • Kompetent innen budsjetthåndtering med økonomisk sans
  • God kontrakts forståelse
  • Solid Microsoft Office bruker (Excel, PowerPoint, Word, Outlook)
  • HMS faglig erfaring
  • Teknisk forståelse innen bygg

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og presentasjonsferdigheter
  • God forretningssans med interesse for kontinuerlig forbedring innenfor egen funksjon
  • Strukturert og selvgående
  • Utadvendt, kreativ og sosial med nettverks ferdigheter
  • Løsningsorientert, serviceinnstilt og har evnen til å skape entusiasme og forankring i selskapet
  • Ledererfaring er en fordel

Vi tilbyr

  • En sentral stilling med varierte arbeidsoppgaver og gode påvirkningsmuligheter
  • Et meget godt arbeidsmiljø preget av kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Gode utviklingsmuligheter Konkurransedyktige betingelser
  • Moderne lokaler rett ved Skøyen stasjon
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fem ukers ferie samt fri mellom jul og nyttår samt i påsken
  • Firmahytter
  • En ekspansiv bedrift kjennetegnet av et sterkt merkenavn og et multifaglig miljø

For ytterligere informasjon om stillingen ta kontakt med Avdelingsleder Facility Management Megan O`Shea på telefon 904 78 531.

Søk stilling

Vis flere stillinger: