Bak fra venstre: Prosjektleder Ivar Engset, Rambøll, Ruth Haug, divisjondirektør vei, Rambøll, Jørn Rinde, utbyggingssjef E18 Langangen-Dørdal, Nye veier og prosjektdirektør E18 Langangen-Grimstad, Magne Ramlo, Nye veier Foran Hilde Nordskogen, direktør for byutvikling og samferdsel Rambøll og administrerende direktør Ingrid Dahl Hovland, Nye Veie. Foto: Rambøll

Rambøll fikk Nye Veier-kontrakt

Med toppscore på kompetanse og oppdragsbeskrivelse, vant Rambøll det første store oppdraget for Nye Veier.

Rambøll skal utføre en komplett reguleringsplan for Langangen-Rugtvedt, en ny 4-felts motorvei med 110 km fartsgrense. Strekningen er på nesten 18 km. I planen inngår ny Grenlandsbru vest for eksisterende bru og 6 tunneler på tilsammen rundt 9 km. Prosjektet inngår i utbyggingen av E18 Langangen – Grimstad.

Komplett rådgiver
- Vi har svært god kompetanse på veiutbygging i Rambøll. For å sikre en solid og komplett rådgiver for dette prosjektet, har vi i tillegg knyttet til oss en nøye utvalgt gruppe underleverandører med kompletterende kompetanse og erfaring fra blant andre Asplan Viak AS, forteller Ruth Gunlaug Haug, divisjonsdirektør for vei i Rambøll i en pressemelding.

Rambøll har tidligere vunnet et mindre reguleringsoppdrag for samme selskap tidligere i år.

- Vi skal hjelpe Nye Veier med å nå målene sine om å bygge gode og billigere veier raskere. Det settes høye krav om å være innovative og gode rådgivere. Det krever mye av oss, og vi tar fatt på jobben med stor iver og arbeidslyst, sier Hilde Nordskogen direktør for samferdsel og byutvikling i Rambøll.

God partner
- Nye Veier er glad for å ha fått Rambøll med som partner på laget i en viktig planprosess for oss. Vi ønsker å planlegge og bygge gode veier raskt og smart, og da er vi avhengig av å ha med oss kompetente fagmiljøer i alle ledd, sier Magne Ramlo, prosjektdirektør for E18 Langangen-Grimstad.

Avtalen ble signert sist uke og arbeidet er allerede i gang.