Daglig leder

Asker og Bærum vannverk IKS (ABV) er et interkommunalt selskap som eies av Asker og Bærum kommuner. ABV eier og drifter Holsfjorden vannbehandlingsanlegg på Kattås i Bærum. I tillegg drifter ABV Aurevann vannbehandlingsanlegg i Lommedalen for Bærum kommune. ABV sørger for rent drikkevann til ca. 180 000 innbyggere. For mer informasjon om ABV se: www.abvann.no.

FirmaExperis for Asker og Bærum Vannverk (ABV)
FylkeAkershus
StedLommedalen
Søknadsfrist18.09.2016

Rent og godt vann til Asker og Bærums befolkning

Daglig leder har det overordnede ansvaret for virksomhetens strategi og økonomi, samt daglig drift av anleggene - herunder personalansvar for 14 kompetente medarbeidere. Du motiveres av å videreutvikle en bedrift som har godt renommé i sin bransje, og som har et viktig samfunnsoppdrag. Gode lederegenskaper, innsikt i offentlig forvaltning og forståelse for rollen i en politisk styrt organisasjon blir vektlagt, utover relevant utdanning og erfaring.

Overordnet ansvarlig for den daglige driften, herunder

  • Sørge for at det til enhver tid er nok rent vann til kommunenes innbyggere
  • Personalansvar
  • Økonomi og budsjettansvar
  • Virksomhetens strategi
  • Virksomheten faglige og tekniske nivå

Hovedoppgaver

  • Utarbeide, forankre og implementere strategien, herunder planlegge og gjennomføre utbygging av nytt renseanlegg i tilknytning til Holsfjordanlegget
  • Ledelse, herunder medarbeideroppfølging, samt forberedelse, gjennomføring og oppfølging av møter – bl.a. med styret og representantskapet
  • Overordnet administrativt og økonomisk ansvar for Asker og Bærum Vannverk IKS, herunder årsmelding og langtidsbudsjett
  • Definere mål og strategier, herunder også for helse-, miljø- og sikkerhetsaktiviteter, samt oppfølging av disse
  • Sørge for at virksomheten har en hensiktsmessig organisasjon
  • Sørge for at bedriften har tilstrekkelig og rett kompetanse og bemanning
  • Ansvar for opplæring av ansatte når det gjelder daglig drift og internkontroll
  • Gjennomføre månedlige fellesmøter
  • Gjennomføre årlige vernerunder
  • Styremøter

Kvalifikasjoner

  • Ønskelig med høyrere utdanning fra tekniske og/eller økonomiske og administrative fag
  • Ledererfaring
  • Kjennskap til og innsikt i offentlig forvaltning
  • Forståelse for rollene i en politisk styrt organisasjon
  • Ønskelig med kjennskap til bransjen

Personlige egenskaper

  • Sterk kommunikator
  • Gode samarbeidsevner
  • Åpen og trygg i lederrollen
  • Selvstendig, handlings- og leveranseorientert
  • Evne til å jobbe operativt og strategisk

Vi tilbyr

  • En meningsfylt og viktig jobb i naturskjønne omgivelser
  • Godt fagmiljø, motiverte medarbeidere, og eierkommuner med stor interesse og engasjement for virksomheten
  • Samarbeid og kontakt med politisk og administrativ toppledelse i begge kommuner
  • God balanse jobb-privatliv

For mer informasjon, ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med Experis Executive ved Yvonne Cagnol Hveem, tlf. 976 87 020 eller Gisle Roll Ludvigsen, tlf. 934 68 168.

CV med søknad sendes snarest og senest innen 18. september.

Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.