Det kommer frem av en pressemelding fra Statens vegvesen mandag.
Dette er tilbyderne:
- ToK Joint Venture: 274.999.999,00
- Hæhre Entreprenør: 320.830.225,17
- Skanska: 322.811.603,00
- PNC Norge: 326.478.180,73
- Kruse Smith Entreprenør: 328.911.986,80
- AF Gruppen: 329.737.607,00
- Strabag: 338.810.416,09
- Metrostav: 341.554.212,67
- Leonhard Nilsen og sønner: 346.052.806,69
- Aldesa: 361.351.902,24
− Nå skal vi gå igjennom dokumentasjonen og kontrollregne på tilbudene før vi gjør vår innstilling. Vi tar sikte på å signere kontrakt i slutten av august, og hvis alt går etter planen kan entreprenøren være i gang i løpet av høsten, sier prosjektleder Arild Hegreberg i Statens vegvesen.
Prosjekt riksvei 77 Tjernfjelltunnelen omfatter bygging av tunnel, inklusive portaler, samt noe veibygging på begge sider av denne. Tunnelen blir omtrent 3,3 kilometer lang, skriver Vegvesenet i meldingen.
På Junkerdalssiden av tunnelen skal det etableres forskjæring og bygges 480 meter vei som tilknytning til eksisterende riksvei 77.
På Saltdalssiden får riksveien en strekning i dagen på 490 meter med krysstilknytning til E6. I tillegg skal E6 bygges om over en 800 meter lang strekning på begge sider av dette krysset. I tillegg etableres veitilknytning til gammel riksvei 77, skriver Vegvesenet.