Innkjøpssjef

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Veidekke er notert på Oslo Børs, omsetningen er NOK 24,5 milliarder, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. Det er 7000 medarbeidere, hvorav halvparten eier aksjer i selskapet.
Veidekkes verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Målene for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene.
Veidekke ASA har hovedkontor i Oslo og består av tre virksomhetsområder: Entreprenør, Eiendom og Industri.
Veidekke Industri AS er Norges største asfaltentreprenør og Norges nest største aktør innen drift og vedlikehold av veinettet i landet, samt nest største produsent av pukk og grus. Omsetningen er over NOK 4 milliarder med over 1400 ansatte i høysesong.

FirmaVeidekke Industri
FylkeOslo
Søknadsfrist14.08.2016

Veidekke Industri søker nå en erfaren, forretningsorientert innkjøpssjef som får totalansvar for å utvikle, implementere og følge opp innkjøpsstrategi gjennom hele verdikjeden.

Du er en motiverende, strukturert, målrettet og forhandlingsvant leder som evner å få folk med. Rollen innebærer omfattende samarbeid med de forskjellige forretningsområdene, konsern og leverandører.

Vi ser frem til å høre om de resultatene du har skapt i sammenlignbar rolle og hvordan du vil bidra til økt verdiskapning hos oss.

Stillingen er plassert i Oslo og rapporterer til Økonomidirektør.

Ansvarsområder:

  • Overordnet ansvar for innkjøp
  • Utarbeide innkjøpsstrategi og definere mål som støtter forretningsområdene
  • Kartlegge og analysere innkjøpsområdet og etablere en prioritert plan for innkjøp
  • Designe optimale innkjøpsprosesser fra behov identifiseres til leverandørens forpliktelser er avsluttet
  • Analysere, velge og implementere programvare som støtter de optimale innkjøpsprosessene
  • Øke kvaliteten og effektiviteten i selskapets innkjøpsprosesser, redusere innkjøpskostnader og antall leverandører
  • Fremforhandle kontrakter og arbeide aktivt for å utvikle gode og effektive leverandører. Løpende leverandøroppfølging og leverandørutvikling
  • Utvikle samarbeid med leverandører for å styrke vår konkurransekraft
  • Sikre at innkjøp og anskaffelser skjer i tråd med lover og forskrifter
  • Lære opp organisasjonen i bestillings- og innkjøpsrutiner for å sikre etterlevelse av avtaler i organisasjonen
  • Daglig oppfølging og problemløsning

Kvalifikasjoner:

  • God helhetlig forretningsforståelse og kommersiell tankegang
  • Erfaring fra innkjøpsledelse på strategisk og operativt plan, fortrinnsvis med relevant erfaring fra et større selskap med en desentral organisasjon og mange lokasjoner
  • Dokumentert erfaring fra design av prosesser, valg av system og implementering. Og kunne vise til oppnådde resultater etter implementering
  • Dyktig forhandler som både kan lede og delta i forhandlingsteam.
  • Initiativrik. Resultat- og løsningsorientert; oppfattes som profesjonell av leverandører og samarbeidspartnere
  • Motiverende leder som evner å få folk med på tvers av alle funksjoner i selskapet og er god på nettverksbygging.
  • Strukturert, analytisk og metodisk
  • Erfaring fra logistikk og/eller transport er interessant
  • Gode IT kunnskaper
  • Høyere utdanning

Vi tilbyr:

En utfordrende lederstillingstilling i et solid og spennende konsern. Du vil bli en del av en organisasjon med en involverende samarbeidsform. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og gjennom vårt aksjeprogram får du mulighet til å bli medeier i selskapet.

For ytterligere informasjon, kontakt vår rekrutteringspartner Bønes Virik AS ved partner Hedevig Castberg, mobil 952 29 860. Søknadsfrist 14.08.2016. Om ønskelig kan henvendelser innledningsvis behandles konfidensielt overfor oppdragsgiver.

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: