Business Controller

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 140 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér og Byggi.

Optimera Byggsystemer har produksjonsvirksomhet i Andebu i Vestfold, Ilseng nær Hamar, Sandnes i Rogaland og fra høsten på Tysnes syd for Bergen. Vi leverer tekniske tjenester og produserer takstoler, elementer og konstruksjonspakker til våre kunder som er husbyggere, byggmestere og entreprenører.

Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 193000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist15.08.2016

Vi søker en engasjert og resultatorientert Business Controller til vår Kategori- og Logistikkdivisjon.

I Optimera ser vi etter motiverte og resultatorienterte medarbeidere som trives i en hektisk hverdag. Hos oss vil du få spennende utfordringer og delta i sentrale prosjekter, som vil gi deg god personlig og faglig utvikling.

Som Business Controller vil du være en sentral og viktig ressurs for Kategori og Logistikk. Du vil ha ansvar for økonomirapportering, kostnadsanalyser og bidra til gjennomføring av effektivitetsforbedrende tiltak i divisjonene. Stillingen rapporterer til leder for Business Support og inngår i Logistikkdivisjonens ledergruppe. Arbeidssted Oslo.

Vi søker deg som har stor innsatsvilje og engasjement, og som ønsker å lykkes med det du gjør. Vi tilbyr spennende utviklingsmuligheter innen både kategori- og logistikkfaget i tillegg til gode karrieremuligheter i Norges største byggevareselskap.

Arbeidsoppgaver:

  • Økonomisk analyse og beslutningsstøtte
  • Oppfølging av Kategoridivisjonens innkjøp på ca 6,5 Mrd NOK
  • Oppfølging av Logistikkdivisjonens kostnader på ca 400 MNOK
  • Utarbeide budsjett og strategiplan
  • Rapportering, benchmarking og analysering av KPI’er
  • Prosjektarbeid og forbedringstiltak
  • Sparringspartner for medlemmer i divisjonenes ledergrupper

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen økonomi (Master/Siviløkonomnivå)
  • 2-5 års erfaring fra controlling og/eller økonomistyring
  • Gjerne kjennskap til varehandel og/eller logistikk og kategori
  • Meget gode datakunnskaper (Microsoft Office), og Excel spesielt

Personlig egenskaper:

  • Analytisk legning
  • God forretningsforståelse
  • Initiativrik og god gjennomføringsevne
  • Engasjert og målrettet
  • Utadvendt og flink til å kommunisere
  • Tillitsvekkende og gode samarbeidsevner

Vi kan tilby:

  • Trivelig og hektisk arbeidsmiljø
  • Utfordrende stilling
  • Personlig og faglig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser

For nærmere opplysninger om stillingen kan Stian Sivertsen, leder for Business Support, kontaktes på mobil 92 80 88 23.

Høres dette interessant ut sendes CV og søknad elektronisk, søk her

Vis flere stillinger: